uitbreken volte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: uitbreken volte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:24

Oh, ik probeer het op een brave lieve manier voor ik strenger wordt.. heb
met de jaren geduldiger leren worden en mijn lontje is een stuk langer en
merk dat ik vergeleken met toen veel sneller meer bereik met minder doen..
maar ben zeker geen penny hoor :P

Chelsea91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:13

Ik heb dit ook heel erg gehad met de jonge fries die ik rijd. Ik weet niet of we hetzelfde bedoelen (heb niet het hele topic doorgelezen), maar op de rechtervolte gaat die van mij extreem naar links hangen, dwars door mijn been en buitenteugel heen en wil dan vervolgens voor de rand van de bak omdraaien en de andere kant opgaan. In het begin werd ik hier kwaad om en werkten we niet meer samen maar tegen elkaar. Niet de bedoeling dus. Wat bij mij toen heel erg hielp was aan het begin van de les met het zweepje even een tikje op het buitenschouder geven. Daar was ie genoeg van onder de indruk om niet meer uit te breken en om te keren. Nu, bijna een jaar verder, doet hij het af en toe nog eens als ie moeite heeft met het vinden van z'n evenwicht. Wat mij helpt is consequent blijven (rechtsom betekent rechtsom en dus niet omkeren), rustig blijven (geen trekgevechten) en lekker actief door blijven rijden. Succes ermee!