Donna89 schreef:om even terug te komen op de uitspraak dat ze het niet leuk vind, daar geloof ik niet zo in.
Mijn merrie heeft ook een periode gehad dat ze nergens 'zin' in had en zelf helemaal in staking ging. na alles soorten pijn uitgesloten te hebben heb ik haar eens echt flink aan het werk gezet. en dat nu al een maand of 2, moet zeggen dat ze telkens heel erg tevreden is na het werken en dat die anti houding er nu helemaal af is. Moet het haar dan wel echt moeilijk maken, paarden hebben een uitdaging nodig, elke dag dezelfde rondjes en oefeningen gaat vervelen.
je kan gerust 'moeilijke' oefeningen tussendoor doen. zo doet die van mij nu een perfecte schouderbinnenwaarts en travers terwijl de galop nog helemaal niet zo super bevestigd is, maar als ik alleen de galop zou oefenen maak ik haar daar niet gelukkiger mee.
en vooral heel belangrijk. heel enthousiast belonen als ze het wel goed doet. als ik een oefening vraag en ze doet het redelijk goed, prijs ik haar de hemel in en mag ze even met lange teugel stappen. zo blijft het voor het paard ook leuk.
Dan vínd ze het toch niet leuk, omdat ze zich verveeld