monicees schreef:erhmm.. en alsnog een dier van rond de 600 kilo met zijden handschoentjes aan willen pakken..
soms moet je kwaad met kwaad bestrijden, en van 1 keer een tik tussen de oren zijn ze heus niet meteen bang of kopschuwstel je ns voor,
bij mijn bolle, maar zeer lenige tinker (die echt kaars-rechts omhoog kwam!!) was een goede huit tussen de oren ook het enige wat nog hielp,
heeft het daarna nooit meer gedaan!
je moet het alleen goed timen, anders heeft het geen zin.
rij je alleen of met anderen?
waarschijnlijk voelt t paard jouw onzekerheid en denkt, als ie maar de trucendoos open gooit, zn zin te krijgen.
Vooral veel aan het werk zetten, overgangen rijden, af en toe ns een andere route pakken is ook een goeie!
en.. niet meteen belonen met lekkers als je weer op stal bent, dit kan ook meehelpen op een negatieve manier.
Ben het helemaal met je eens

Aangezien ik 2 koppige haflingers bij rijd die ook zo af en toe heel erg eigenwijs kunnen zijn en voor bolle haflingers ook flink omhoog kunnen komen, en tijdens buitenritten ineens de benen kunnen nemen met hun hoofd tussen hun benen en flink kunnen gaan bokken. Nou, geloof me, dat als hier geen enige aanleiding voor is, ze toch echt op hun kop van me kunnen krijgen door een mep met mijn zweepje.
stel je ns voor,

whaha