lindar1985 schreef:Maar ik vraag me een ding af: als hij dus in de achteruit gaat, en als je dat dan over neemt zodat je zelf achteruit gaat. sta je toch weer zo op het erf, heb ik dat dan mis. dan kom je toch geen steek verder?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Miekemuis_ schreef:Wat je gedaan hebt is zeer goed. Het is nu echt duidelijk dat ze niet bang is maar gewoon een stevige hand nodig heeft.
Het is niet leuk maar als je paard gewoon niet wil moet je streng zijn.
De typische bokt-manier is altijd grondwerk, grondwerk en nog eens grondwerk. Maar blijkbaar hebben jij en ik een paard waar grondwerk niet alles kan oplossen..
Succes nog en doe vooral voort hoe je bezig bent!
. Dat duurt wel weer even voor dat je dat er helemaal uit hebt. Maar nu ik dit weet ben ik er wel op berekend . Nu we weer zes weken verder zijn gaat het weer goed, het negatieve gedrag lijkt er uit. Ik ben consequent, streng als ze dreigt iets te doen en de innerlijke houding is je luistert gewoon. Ik geef dan ook gerust een pets met de zweep hoor als ze zo lelijk doet maar ze gaat gewoon niet naar het erf waar de kleine kinderen spelen, al moet haar kop eraf bij wijze van spreken. Cassidy schreef:Miekemuis_ schreef:Wat je gedaan hebt is zeer goed. Het is nu echt duidelijk dat ze niet bang is maar gewoon een stevige hand nodig heeft.
Het is niet leuk maar als je paard gewoon niet wil moet je streng zijn.
De typische bokt-manier is altijd grondwerk, grondwerk en nog eens grondwerk. Maar blijkbaar hebben jij en ik een paard waar grondwerk niet alles kan oplossen..
Succes nog en doe vooral voort hoe je bezig bent!
En hieruit blijkt weer dat je de waarde van grondwerk serieus onderschat. ALLES is vanaf de grond op te lossen, bij IEDER paard. En als je daarna in het zadel kruipt, zal dat wat je vanaf de GROND hebt aangeleerd - mits je dat goed hebt gedaan - je helpen bij het oplossen van de problemen in het zadel. Het kan zelfs levensreddend zijn, voor jou en je paard.
Maar hey, als jij niet in grondwerk gelooft, be my guest. Ik zou het niet durven om op een paard dat ik vanaf de grond of in een veilige omgeving niet compleet onder controle heb of in geval van schrikken weer snel onder controle kan krijgen, de weg op te gaan.
Dat is echt vragen om problemen...