ja volgens mij heel erg opletten, hoe je aan het rijden bent, en ook een keer met slappe teugels gaan rijden.Dat heeft bij mij iig wel geholpen!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ja volgens mij heel erg opletten, hoe je aan het rijden bent, en ook een keer met slappe teugels gaan rijden.

rikkybergy schreef:@johnanna
Je zult je paard toch echt van achter naar voor rijden door te drijven.
rikkybergy schreef:Ik heb zelf al eens geprobeert om zonder handen te rijden maar daar is mijn pony echt wat te ondeugend voor.
Ze denkt dan echt van oo leuk ik ga er eens vandoor.
En aan de longe is niet echt een optie
Sassol schreef:Je moet eigenlijk het meest vanuit je zit rijden en je been alleen gebruiken ter verduidelijking om het nog duidelijker te maken kun je de teugels erbij gebruiken.
Ik neem aan dat een 3voudig Z amazone (wat dat dan ook mag betekenen) weet hoe je een paard op zit moet rijden. Heeft ze je dat niet geleerd?
_PassoaJus schreef:rikkybergy schreef:Ik heb zelf al eens geprobeert om zonder handen te rijden maar daar is mijn pony echt wat te ondeugend voor.
Ze denkt dan echt van oo leuk ik ga er eens vandoor.
En aan de longe is niet echt een optie
Als diegene die jou helpt de longe vast houdt en je instructies geeft, dan kun jij na mijn idee prima zonder teugels rijden! Is het proberen denk ik wel waard..
rikkybergy schreef:Sassol schreef:Je moet eigenlijk het meest vanuit je zit rijden en je been alleen gebruiken ter verduidelijking om het nog duidelijker te maken kun je de teugels erbij gebruiken.
Ik neem aan dat een 3voudig Z amazone (wat dat dan ook mag betekenen) weet hoe je een paard op zit moet rijden. Heeft ze je dat niet geleerd?
Nee, dat is dus ook het probleem
zij doet dat ook veel te veel waardoor ze dat mij ook aanleert.

Kelly1992 schreef:Stelling kan prima met je benen hoor. Hij moet namelijk om je been heen draaien:)

Iets anders dan zich in de beugels houden, moeten en kunnen ze niet doen. Je rijdt met je kuit, en eigenlijk nog meer met je bovenbenen. Maar Rikkybergy, ik ging er vanuit dat je met 'voeten' de 'benen' bedoelde