benen stil houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 10:25

vast binden kan ook met een paarden elastiekje, i.p.v met een touwtje of sporen bandje, dit geeft voldoende steun, maar knapt toch bij grotere druk, in geval van met je voet in de beugel vallen bv.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:02

Gewoon even die Guterzits proberen. Die heb ik ook al aangeraden bij dat andere topic hier oven onderebenen stil houden. Is het veiligst en het beste middel. Enneh DePennyBitch ga effe lekker ergens anders je uitstekende trainings methoden verkondigen. Dat van die slof zal ik niet eens op in gaan, maar de beugelriemen vastbinden is GEEN lapmiddeltje. Alleen een hulpmiddeltje om het te LEREN. Helaas rijden we nou eenmaal niet allemaal zo goed als jij.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:37

wat houd de Guterzits in? heb ik volgens mij nog nooit van gehoord

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:55

runningkawa schreef:
Vast binden zou ik toch echt afraden
dadelijk stuiter je van je paard af, de gevolgen wil ik niet weten.

Maar je kan toch altijd de voeten uit je beugels doen? Je voeten zitten niet vast.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:08

Locanda schreef:
wat houd de Guterzits in? heb ik volgens mij nog nooit van gehoord

dat is een soort van "lijm" dat doe je op je laarzen waar ze het zadel raken. Dat maakt dat het min of meer aan elkaar plakt. Je kan je been dan nog wel bewegen, maar niet onbewust. Zeer goed spul!

Visitor2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:27

ga eens op een stevig springzadel rijden met stevig knie en kuit wrongen....... misschien dat het helpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:32

kim6815"]
[quote="runningkawa schreef:

Maar je kan toch altijd de voeten uit je beugels doen? Je voeten zitten niet vast.
[/quote]
Als een paard ineens gaat bokken of opzij springt of zo, is dat sec. werk.
In die paar sec. lig je er misschien al naast en heb je niet meer de tijd om te gaan bedenken dat je je beugels nog eens uit moet doen Lachen

De veiligheids haak boven in het zadel werkt op die manier ook niet meer.

Mensen zijn altijd zo voor veiligheid
Plaats een foto zonder cap en je hebt half bokt over je, maar vastbinden mag wel Verward

Met gewone zitles kom je imo veel verder, want op een gedwongen manier je benen op je plaats leren houden is niet goed voor je zit.
je gaat spieren vastklemmen, die je moet ontspannen, dus nog steeds geen correcte zit.

Visitor2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:34

runningkawa"]
[quote="kim6815"][quote="runningkawa schreef:

[/quote]
Als een paard ineens gaat bokken of opzij springt of zo, is dat sec. werk.
In die paar sec. lig je er misschien al naast en heb je niet meer de tijd om te gaan bedenken dat je je beugels nog eens uit moet doen Lachen

De veiligheids haak boven in het zadel werkt op die manier ook niet meer.

Mensen zijn altijd zo voor veiligheid
Plaats een foto zonder cap en je hebt half bokt over je, maar vastbinden mag wel Verward

Met gewone zitles kom je imo veel verder, want op een gedwongen manier je benen op je plaats leren houden is niet goed voor je zit.
je gaat spieren vastklemmen, die je moet ontspannen, dus nog steeds geen correcte zit.
[/quote]

Maar misschien is dit wel een goed idee als je veiligheidsbeugels hebt???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:36

Dat is dan idd al veiliger, maar nog geloof ik niet dat je zo leert om ontspannen te zitten.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:00

Je moet juist je spieren ook dan ontspannen. Dan kun je juist de goede ouding voelen. De veiligheid is misschien een discussiepunt ja, maar werken doet het zeker.
Mits je natuurlijk ook hierin begeleiding hebt. Zoals in alles waarvan je zelf nog niet zo goed weet wat je ermee moet.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:19

DePennyBitch schreef:
Het is net als met een slof rijden, je kunt je knol lekker in de krul trekken, maar haal je het er af, is het effect weg.

Wat is er mis met een slofteugel, als ik het even vragen mag??? Jessica loopt met aan alle twee de kanten met een bijzet (heeft hetzelfde effect), omdat ze heel erg last van haar rug heeft en dit is voor haar de enige manier om te ontspannen vanuit haar rug. Als ze dat niet doet, loopt ze behoorlijk kreupel met haar achterbenen en ze zet haar rug vast. Die bijzetten voorkomen voor haar heel veel pijn. En dat is het enige wat voor mij telt!!!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:21

marsss schreef:
k heb eigelijk een beetje een probleem, ik kan mijn benen niet echt stilhouden tijdens het lichtrijden ze zwiepen dat altijd naar voren. Heeft er iemand tips om ervoor te zorgen dat ik mijn benen wat stiller hou?

Minder hoog gaan staan bij het lichtrijden. Veel ruiters gaan te ver staan. Het paard gooit je iets uit het zadel, zo hoog blijf je, je blijft een tel hangen en gaat zitten. Want als je jezelf nog veel verder omhoog gooit dan moet je je benen gebruiken om omhoog te komen en ga je tegen de bewegingen van het paard in.
Probeer dat eens.
Dit heeft bij mij erg veel geholpen!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:24

samantha23 schreef:
Rijden zonder beugels is ook een optie. Gewoon elke keer als je rijdt, ongeveer 10 minuten ofzo draven zonder beugels. Je krijgt er wel onwijze spierpijn van, maar je leert mooi te zitten en je krijgt een onafhankelijke zit, is mij verteld.
Succes!

Ze kan ook leren klemmen hierdoor. Ben hier niet zo'n voorstander van. Niet als je het zonder instructrice doet. Je moet eerst goed weten hoe je moet zitten.