Schrale billen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: Schrale billen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 23:29

BIj divoza heb je voor ik geloof 13 euro een bondje, deze gaat niet helemaal onderlangs het zadel.
Als ik op lange ritten ga ligt die ook op mijn zadel, ook lekker warm.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:27

sowieso geen string dragen, want die kan je na het rijden gaan zoeken :D
Maar invetten helpt goed, zinkzalf of anders een vette zalf. Heb je echt alles open, dan helpt het om in een badje met badedas wilde kastanje te gaan zitten. Dan geneest alles sneller.

danielle_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:28

Ik heb een paar jaar geleden en Gonzo onderbroek gekocht. Daar zitten alleen hele dikke kussens in (net een luier :D ). Zit niet heel lekker, maar ik kan je garanderen dat je dan nergens meer last van hebt!

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:38

AaronYve schreef:
Naadloos idd, sudocreme voor het te verzachten erna. En in grootmoedersboekje stond een tip voor paardrijbillen namelijk met je kont in ijskoud water gaan zitten. (lijkt me meer voor als het jeukt) Zelf nooit geprobeerd, ik had genoeg aan de sudocreme en ben er nu eigenlijk vanaf door een zadelbontje te gebruiken

Je hoeft niet in een bak met koud water te gaan zitten :brr:
Je kunt ook, als het echt kapot is en om te verzachten/koelen, nat maandverband in de vriezer doen en dat gebruiken.
(dit was een tip van het ziekenhuis toen ik was bevallen en het werkt echt verzachtend)

Ik rij me ook best regelmatig door en gebruik bepanthen , werkt goed.

Succes.

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:42

tvup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:18

Heb ik ook wel eens gehad, ik kwam er volgens mij niet vanaf. Heel vervelend, echt pijnlijk met rijden. Volgens mij komt het ook door het zadel. Ik heb wel eens zo''n schapensjabrak erop gelegd in plaats van eronder.

Sjtal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:26

*gniffel* Grappig topic. Noujah grappig... leuk dat iedereen er zo open over is. Ik heb er zelf nog niet echt last van, maar laatst moest ik wel heel hard werken op een paard tijdens de les en toen dacht ik thuis ook *auw* Ik sla deze tips alvast op in mijn achterhoofd...mocht ik er meer last van krijgen, dan ga ik ze ook gebruiken :j

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 09:13

alcootje schreef:
AaronYve schreef:
Naadloos idd, sudocreme voor het te verzachten erna. En in grootmoedersboekje stond een tip voor paardrijbillen namelijk met je kont in ijskoud water gaan zitten. (lijkt me meer voor als het jeukt) Zelf nooit geprobeerd, ik had genoeg aan de sudocreme en ben er nu eigenlijk vanaf door een zadelbontje te gebruiken

Je hoeft niet in een bak met koud water te gaan zitten :brr:
Je kunt ook, als het echt kapot is en om te verzachten/koelen, nat maandverband in de vriezer doen en dat gebruiken.
(dit was een tip van het ziekenhuis toen ik was bevallen en het werkt echt verzachtend)

Ik rij me ook best regelmatig door en gebruik bepanthen , werkt goed.

Succes.

Dan zou ik ipv maandverband toch gewoon een washandje gebruiken haha

Shawtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:33

Toen ik nog maar net begon te rijden, had ik hier ook last van.
Je kan misschien proberen onder je rijbroek een legging te dragen, dit doe ik de dag vandaag nog steeds als ik een witte rijbroek draag zodat je er niet kan door kijken. Veel succes!

GirlinBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:01

AaronYve schreef:

Dat van dat ijskoude water is om je huid wat minder zacht te laten zijn.
Als je je douchebeurt afsluit met een koude douche dan wordt je huid wat harder.
Vraag mij niet hoe het werkt, maar zelf had ik altijd last van blaren in nieuwe schoenen.
Enn vooral op mijn hakken en kleine teen.
Ik doe als afsluiting van mijn douche-beurt altijd een koude straal op mijn voeten.
Soms ga ik ook in een ijskoud voetenbad zitten, dan is de huis minder zacht en gaat het scheuren met alle gevolgen vandien.

Ennu naadloos katoenen ondergoed is ook een tip.
Wat goed passend is natuurlijk, dus niet te klein of te groot.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:19

Shawtie schreef:
Je kan misschien proberen onder je rijbroek een legging te dragen, dit doe ik de dag vandaag nog steeds als ik een witte rijbroek draag zodat je er niet kan door kijken. Veel succes!

Dat schuurt, als je het mij graagt, aleen maar meer. Ik heb een keer met zo'n thermo-onderbroek onder m'n rijbroek gereden, nou voor mij nooit meer!

Shawtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:52

levine schreef:
Shawtie schreef:

Dat schuurt, als je het mij graagt, aleen maar meer. Ik heb een keer met zo'n thermo-onderbroek onder m'n rijbroek gereden, nou voor mij nooit meer!

Ik heb geen last van de legging om eerlijk te zijn =D
Misschien een wolletje op het zadel proberen..

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:33

Hoe is het nu met je billen Cabelona? :=

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:02

Nou ik heb er af en toe ook last van maar sinds ik 2 onderbroeken over elkaar aan trek is het al een stuk minder. Ik heb meestal gewoon een simpele onderbroek want een boxer gaat bij mij altijd in mijn hol zitten haha. En ja Zinkzalf of vazeline helpt ook maar vooral zinkzalf bij wondjes heelt heel snel en doet geen pijn ofzo.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 16:55

@ motje, de naadloze onderbroek van de hema doet wonderen :). Verder koel ik de boel als ik onder de douche ga na het rijden. Het gaat ook niet meer jeuken en gaat ook niet meer kapot :D

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:21

Zit hier een beetje mee te lezen, ik dacht is er dan niemand die hier last van heeft, maar gelukkig ben ik niet de enige..auw wat doet dat pijn zeg! Was zo slim om ff snel met spijkerbroek en hipster( kant) te rijden, heb mega schuurplekken, kan bijna niet zitten..gevolg rust voor mijn paard haha.. ik zit nog met littekens van de vorige schuurplekken, niet zo'n fraai gezicht al zeg ik het zelf..boxer zit niet fijn onder een rijbroek vind ik.. kruipt altijd omhoog. Ik heb inmiddels een nieuw zadel, zachter dan mijn vorige, hoop dat het beter gaat, anders ga ik voortaan maar staand rijden haha.. succes allemaal!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:45

Als je zinkzalf smeert,meng de zinkzalf met boorzalf,dan word deze lekker zacht.
Zinkzalf is een beetje een 'harde' zalf,dus gemengd met de boorzalf heel goed te smeren en het helpt nóg beter! Na 1 dag is de schraalheid al bijna weg.

wilma_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:14

Ik heb een nieuw Kieffer zadel en had ook last van doorrijden aan de 'voorkant' zeg maar.
Ik heb het er met mijn zadelmaker over gehad, was nogal genant en heb het toen toch maar redelijk rechtuit verteld wat het probleem was. Hij had dat wel vaker gehoord en had wel een oplossing.
Hij heeft bij mijn zadel de bovenkant, bij het zitvlak, precies waar ik zit met mijn m*ts, met wol opgevuld onder de schortjes. Het zitvlak breder gemaakt, zeg maar, zodat er meer contact is met de dijen en minder met jeweetwel. Helemaal top, ik kan het bontje in de kliko gooien.
Wel gebruik ik nog de naadloze katoenen Hema broekjes. Maar goh, wat een opluchting.
Alleen mijn man heeft nog een probleem. Hij maakt alleen bosritten dus het is wel te doen, maar hij heeft het gevoel dat hij moet plassen op mijn zadel. Met bontje is dat minder.
Er blijkt ook een verschil te zijn tussen zadels voor vrouwen en voor mannen. Misschien daar even naar kijken?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 12:57

Wat ook geweldig helpt is rijden met een hardloopbroek van het merk York en een naadloze onderbroek.

Ik train endurance en rij mezelf in een normale rijbroek (verschillende geprobeerd) ook kapot of rauw op het kruis,binnenkant bovenbenen en knieholtes met bovenstaande combi gaat het goed.
De broek zit nog fijner als een rijbroek en kost praktisch niets.

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:20

Ja ik ken het probleem.
Dan moet je gewoon je zelf even met een vaseline in smeren voor het rijden en een boxer dragen schild heel veel

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-11 17:51

Het valt me wel op dat er nog best veel anderen dit probleem ook kennen :)

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 21:56

welke naadloze boxer adviseren jullie ? het liefst geen synthetisch want van dat materiaal krijg ik het van.
Ik heb ze van de action maar dat zweet en krijg ik echt irritatie van
Annie Rolfie is dat wat ? of is dat niet naadloos in het kruis ?
Ik draag maat 40 adviseren jullie van een bepaald merk een L of XL ,graag jullie tips !

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:25

Ik heb een gelpad voor op het zadel. Dat zit een stuk zachter en heb nooit meer ergens last van.

Wishful

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:34

Nog een "stukrijder" meldt zich :\ . Ik kan me soms echt tot bloedens toe openrijden in het kruis. Bij sommige paarden en/of zadels heb ik er meer last van dan bij andere en ook ik heb al van alles geprobeerd ;) .

Wat helpt: om te beginnen zelf zorgen voor een goede lichamelijke conditie (ik val in de categorie "maatje meer" en dat zit me in de weg bij het rijden :o ) ) en extra aandacht besteden aan houding, zit en balans. Hierdoor schuif je minder in het zadel en schuurt je huid, op welke plek dan ook ;) , minder snel stuk. Verder rijd ik áltijd met fietsbroek inclusief oncharmante zeem onder mijn rijbroek. Afhankelijk van het paard/zadel waar ik op zit, rijd ik ook met gelpad óp het zadel. Preventief smeren met sudocreme/zinkzalf heb ik nog niet geprobeerd, dat ga ik zeker eens doen! Als ik het goed begrijp smeer je dat dan dus dagelijks op de huid, ook als je een dag niet rijdt? Tja en als het dan toch is geschiedt: voorzichtig schoonmaken en smeren met bijvoorbeeld vaseline ter verzachting en hopen dat het snel geneest...

Hoewel ik er dus niet altijd last van heb, baal ik toch van dit probleem. Het kan je toch behoorlijk belemmeren in je rijden en een heerlijke lange buitenrit (laat staan een ruitervakantie) zit er niet in, twee dagen achter elkaar rijden lukt hierdoor soms zelfs al niet eens omdat het eerst moet genezen :( .

Ik kocht altijd fietsbroeken van het merk Gonzo, jarenlang naar tevredenheid gebruikt. Nu zijn ze bij de ruitersportzaken en online ruitersportzaken ineens nergens meer te krijgen. Iemand nog een idee waar ze te krijgen zijn? En voor diegenen die ook met zo'n zeemleren fietsbroek rijden; welk merk gebruiken jullie dan? Er is zoveel op de markt, vooral op internet, maar ik ben een beetje huiverig om zomaar iets te bestellen omdat ze behoorlijk aan de prijs zijn :o .

Edit: twee domme typefouten hersteld :+

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 23:03

Persoonlijk heb ik er eigenlijk nooit last van gehad. Een string of bijv een hipster met kant zit wel erg vervelend tijdens het rijden dus dat zou ik sowieso afraden want dat kan natuurlijk gaan snijden/schuren, die moet je op je paard gewoon niet dragen.. Katoenen naadloos ondergoed vind ik tijdens het rijden het meest prettig zitten. En vooral ook geen synthetische materialen dragen! Verder is, zoals eerder genoemd, de Sudocreme bij schaafwondjes een hele fijne creme. Ik denk dat als je daar je schrale billen regelmatig mee insmeert of laat insmeren, dat het zo genezen is. Maar als je regelmatig last hebt van pijnlijke billen of juist van het openrijden aan de voorkant, vraag ik me ook af of je houding en/of je zadel wel goed is? Ook van mensen met een maatje meer, hoor je dat ze idd wat vaker kampen met het 'schurend' probleem. Een deel van de oplossing ligt dan voor de hand..
Hoe dan ook, in elk geval aan het naadloos katoenen ondergoed zou ik zeggen, het is maar een kleine investering en echt de moeite waard!
Laatst bijgewerkt door JPS op 11-04-11 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt