Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Klodder schreef:Ik ben niet bang, ik denk toch omdat ik me erop verheug. Want ik heb er altijd wel enorm veel zin in, t'is niet zo dat ik denk 'oh help, straks val ik nog, of straks gaat ie er vandoor..'. Helemaal niet zelfs, maar als ik op een paard zit wat nou eenmaal sneller schrikt merk ik wel dat dat paard sneller schrikt in het begin als ik nog op de een of andere manier zenuwachtig ben. Eenmaal in draf is dat meestal meteen weg..
Overigens ben ik zo dom als ik ben vergeten om het even met instructrice over te hebben. Maar het was toch niet de mijn vaste instructrice, dus dat had ik denk ik toch niet gedaan..
Klodder schreef:Volgende week ga ik ook even met d'r over hebben, maar nu was het dus niet mijn vaste, maar zegmaar een inval instructrice. Als ik het met haar over er ging hebben zou ik er de week daarna niet zo veel meer aan hebben denk ik.
Wat eerder naar de manege is geen optie, dat red ik niet invb school en snel eten.
[pien_2010] schreef:Heb hier ook last van gehad en zelfs in het begin met jong eigen paard. Mijn zoon moest altijd vlak voor les vreselijk naar de wc om te p..pen. Hij is van de zenuwen af gekomen door op een gegeven ogenblik op de manege een pony te kunnen leasen waarmee hij ook op wedstrijd ging. Ik ben er van af gekomen door vertrouwen tussen mij en mijn paard. Maar als ik er zoals gisteren even vandoor ga en haar moeilijk terug krijg ben ik vandaag toch weer een beetje zenuwachtig en net als bij jou is het dan over als ik gedraafd heb.
Wellicht dat je kunt vragen op de manege of je een tijd op het zelfde paard mag rijden zodat je zenuwen over gaan.
. Ik rij nu zes jaar op een manege en was de kriebels een beetje kwijt (ademhalingsoefeningen gekregen
), maar sinds een week een eigen paard, en de kriebels zijn weer helemaal terug! Ik kan niet wachten om weer naar hem toe te gaan
. De enige tip die ik je kan geven is ontspannen en voordat je bij het paard komt aan iets totaal anders te denken (ik dacht altijd aan mn computer), ofwel, maak je hoofd leeg [aá], maargoed, ieder is een ander mens, vind vooral hetgeen wat voor jou het beste werkt