Van achter naar voren rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:41

iana schreef:
Bedoel je dan met je handen vooruit en omhoog rijden? Hoeveel contact neem je dan? Is het zoals de manier van rijden van Antoine Debodt?

Nee, niet omhoog, wel richting de mond :-)

rockforty schreef:
Ik ben ook bezig met van achter naar voren rijden, maar als ik een heel klein beetje met mijn handen toesta (dus de stokjes naar zijn mond toe beweeg) gaat hij gelijk met z'n hoofd omhoog. Alsof hij met dat kleine beetje gelijk alle ruimte wil krijgen. Weet iemand wat ik daar aan moet doen?

Dan heb je dus onvoldoende verbinding van achter naar voren. Veel naar voren schakelen, ze moeten zich lang willen maken onder je. Wat ik dan vaak doe is hand naar voren, laat ze maar lekker omhoog kijken, en dan been geven, naar voren schakelen. In vliegende galop als het moet, paard moet echt wég willen voor je been, dus niet een beetje en ook niet harder en dan met zijn hoofd in de lucht, het gaat erom dat ie zich lang wil maken. Soms gaan ze wel hard maar dus toch met het hoofd in de lucht, op zo'n moment wil ik nog graag een tandje harder :D . Of weer terug in tempo en weer naar voren schakelen, net zolang tot ze zelf het hoofd in je hand laten zakken.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:44

Dat is duidelijk ;) Dankjewel

ismy

Re: Van achter naar voren rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:46

idd. op die manier krijg ik nu ook les. erg fijn.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:53

De 'motor' van het paard zit achterin, dus die moet je activeren, en zorgen dattie die onder brengt, anders kan je moeilijk verwachten dat je paard netjes rond loopt, en niet met zn achterbenen gaat 'slepen'.

Veel overgangen rijden, en vraag desnoods iemand om even te kijken tijdens het rijden, of tips te geven, en te zeggen wanneer de achterhand goed geactiveerd is, dan weet je ook hoe het moet voelen als de achterhand er goed bij word gehouden.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:04

Ik ga inderdaad mee met de uitleg die hiervoor gegeven wordt, o.a die van WowAmigo. Let wel, de passoa die hier een aantal keer wordt genoemd is geen heilig middel, en begin hier zeker niet aan zonder begeleiding. Ik heb het eenmaal geprobeerd, en ik vond het voor mijn paard helemaal niet fijn werken. Hou het in het begin gewoon op veel overgangen, ook tijdens het longeren, en dan zul je vanzelf verbetering merken zonder dat de passoa er aan te pas komt. Pas als je dan toe bent aan net dát beetje extra, zou je kunnen kijken naar hulpteugels tijdens het longeren. Dit zijn er zo ontzettend veel, en allemaal werken ze weer anders. Lees je dus goed in voordat je zomaar ergens in investeerd, dat zou zonde zijn van je geld! :)