Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cath_16 schreef:Ik heb ook niet het idee dat ze schrikt, ze wilt graag weer terug naar huis en draait zich gewoon om. Niet altijd hoeft het met steigeren gepaard te gaan.
Bleek achteraf dat hij ook een spierprobleem had, wat de boel nog verergerde maar goed.
Nou ben ik behoorlijk anti-zagen maar toen hij dit kunstje begon te flikken heb ik 'm toch wel een paar keer flink in z'n muiltje gezeten. En inmiddels is hij heel braaf en doet onwijs z'n best
. Ik had tot voor kort een fjord die ongeveer hetzelfde geintje flikte bij haar vorige eigenaar. Zij steigerde dan wel niet, maar draaide 180 graden en zette het op een lopen. Wat dan dus inderdaad helpt is meteen doordraaien totdat je paard weer de goede kant op staat. Kwestie van snel reageren dus. Daarmee kun je het hele probleem soms al oplossen.
. Stef_Alinde schreef:Ik heb gelukkig niet dat mijn fjord omhoog komt en gaat rennen gelukkig, ze gaat ineens stil staan en blijft dan staan.
geef ik haar been dan draait ze dus om. of gaat ze alleen maar achteruit.
Op zo een moment dat ze alleen achter uit wil of voor uit naar stal zet ik dr achteruit in de richting dat ik op wilde gaan, dit gaat gelukkig wel ontspannen, ze is namelijk heel makkelijk achteruit te rijden gelukkig.
En als ze dan zoals funnyhorses ook zegt er niet meer aan denkt kan ik dr omdraaien en mn weg verder vervolgen.
Maar geef ik dr nou echt straf, bijvoorbeeld een flinke paar tikken met de zweep om dr vooruit te krijgen werkt dat alleen maar verkeerd dan gaat ze door het lint en gaat ze als een gek draaien achteruit lopen naar stal, en kijkt niet meer waar ze loopt.
dit heb ik een paar keer geprobeerd, en geloof me ik dacht echt achteraf dat ik levens moe was ofzo, want zo brachten we elkaar behoorlijk in gevaar bij de auto's en sloten enzo
Ze heeft het bij mij trouwens nooit voor elkaar gekregen dat we ook echt naar stal terug gingen ze moest altijd eerst een paar meter verder lopen en wanneer ik het wilde gingen we terug.
Het is gewoon echt gemiep van dr, aan de hand/ met andere paarden/ voor de kar in dr eentje. naast de fiets, alles is geen probleem.
Tot ze zelf met mij er op naar buiten gaat.
Terwijl ze mij ook niet ziet als ze voor de kar staat en dan loopt ze wel.
Ik denk dus dat funnyhorses hier wel; een punt heeft met de gedachte ergens anders op laten richten zodat ze niet meer blijft denken '' ik moet terug naar stal'' (bij wijze van dan he).
. Ik hou niet van bedelaars, dus ze krijgen ze bij mij gewoon zonder aanleiding, dan valt er ook niets te verwachten
. laurentius schreef:Belonen werkt niet bij ieder paard, maar het moet wel altijd het eerste zijn wat je probeert!

.
. Dat was ook hetgene wat er bij die fjord gebeurde. Maar je kunt het altijd voelen aankomen, alleen moet je dan wel goed opletten. Toen de vorige eigenaar ermee reed en ik erachter zat, dan kon ik ook precies zien wanneer ze ging lopen klooien, terwijl zij het niet doorhad. Angst is het dan ook niet, als het angst is los je het anders op, maar met zoiets gaat het om consequent zijn
! Die fjord van ons ook, die douwde overal doorheen als ze iets van voer zag, denderde alles en iedereen omver
. c_alsemgeest schreef:als ik die van mij ga belonen met snoepjes wordt het echt een onuitstaanbaar en gevaarlijk mormel denk ik
ik snap dat dit een extreem voorbeeldje is, funnyhorses