oje, weer die thiedemann!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:35

Eenthiedeman teugel kan een zegen zijn voor het paard als er een leerling op zit die zijn handen nog niet kan ontspannen en dus stil houden en op de goede spanning kan krijgen. Het gaat dan met een hoop gesnuk en gepluk en arm paardemondje. Bij een goed ingestelde Th. is het mogelijk dat de ruiter zelfs ontspanning bij het paard kan krijgen met de gevolgen, dat het paard beter gaat lopen en de ruiter sneller een goed gevoel gaat krijgen. Mijn leerlingen, vooral de beginnelingen die aan de longe beginnen (zonder beugels of teugels) mogen, als ze rustig met het paard in de beweging mee kunnen gaan teuels vasthouden . Maar dan zit daan eerst nog een stuk elastiek tussen de mond en de hand. Zodoende spaar ik de monden van mijn paarden en mijn leerlingen voelen zich goed ,omdat ze het paard niet"plagen". Verder vind ik geduld erg belangrijk, niet alle fouten komen van de ruiter, een van mijn beste lespaarden wist precies hoe hij de ruiter moest verraden dat hij iets verkeerd deed, met zijn oren liet hij mij dat zien , zijn orenspel was een open boek voor mij. Helaas is dit paard een week geleden overleden aan een stilvallen van de lever. Hij was pas 25 jaar en had best nog een 10 jaar mee kunnen draaien en ruiters het hemeltje op de paardenrug kunnen laten beleven. Helaas heeft dat niet mogen zijn, nu moeten de andere paarden zijn werk overnemen. Een zware taak voor ze en ik weet dat ze geen van alle Cognac kunnen evenaren, ieder paard is een uniek dier en dat moet ook zo blijven .Daarom ben ik in principe tegen klonen.groeyjes Marij

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 17:57

Sonja schreef:
Stelling van Sonja:

Instructeurs die zulke uitspraken doen zonder het paard en/of de ruiter te kennen zijn te lui om te kijken waar ze het over hebben, of weten uberhaupt niet waar ze het over hebben.

Wat vindt jouw instructeur daarvan?

Haha!
Sonja


OK dan!

Moest er wel even om *LOL* lachen

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 09:01

In het bos doe ik een martingaal om best wel los maar dan kan ik hem goed houden en nu met rijden (dresuur) gebruik ikgeen hulpteugels meer alleen met springen een martingaal ik heb btw nog nooit een thiedeman gebruikt en die van mij ging eerst ook niet aan de teugel en nu wel zonder trekken en kloten

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: oje, weer die thiedemann!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 19:00

hele maal eens met sonja.
ik moet met een thiedemann teugel rijden omdat mijn paard zijn hoofd om hoog doet en er dan vandoor gaat als hij sriks

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:18

tinkerXXlufX

dit is een erg oud topic.
Niet de bedoeling die omhoog te halen.