Hera schreef:xsammm: dit vind ik toch maar een rare oefening om een dubbel beter te laten verlopen...
Dit vind ik een goede oefening als je paard naar te sprong toe trekt en je wil hem even duidelijk maken dat hij op jou tempo moet gaan rijden... niet om de galoppade te vergroten of je afstand te leren zien.
Je kan wel een paar balkjes op 3.5m voor de sprong leggen en proberen daar goed op uit te komen en zo lost je eventuele verkeerde afstand zich op voor je aan de sprong bent...
Ik zou eens proberen om de dubbel dadelijk op hoogte te springen en eens extra been te geven en eventueel tikje met de zweep om de pas groter te laten worden... als hij hem dan aftikt thuis op training is niet zo erg... je moet hem vooral aan het been krijgen zodat hij grotere galoppassen leert maken.
Dus dressuurmatig goed werken op verlengen en aan het been krijgen en veel dubbelsprongen springen...
Zo heb ik het geleerd, zo leer je dus aan te rijden op te sprong en als je het goed doet heb je het aantal galop sprongen zelf in de hand, balken heb ik zelf ook gehad, maar vind dit absoluut een slechtere oefening omdat als het paard niet uitkomt gaat het meteen overal mist. Mijn pony is er een aantal keer opgestruikeld waardoor de rest ook niet meer uitkwam.