Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
haha) bij mij gaat het steeds beter. 
_Epplejeck_ schreef:Er bestaat speciale kleefwax voor de binnenkant van leren laarzen
bevorderd een rustige beenligging
aan de binnenkant van je laars aanbrengen
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=7550007

Laura_x_ schreef:Op één van de maneges waar ik heb gereden hadden ze daar 'dé oplossing' voor. De beugels met een touwtje vastmaken aan de singel. Ik heb geen idee of het fijn is voor de pony (touwtje onder de singel door?) en of het werkt..
we zijn er nog lang niet maar begin is er met dat touwtje aan de beugel zou ik alleen doen als je een heel braaf paard hebt die van mij maakt nog wel eens eens een gekke sprong dus ik zou dat nooit doen joyforever schreef:Probeer deze is: Niet je hakken overdreven naar beneden drukken, maar het gevoel hebben dat je op de grond wil staan. (Dan is de zool van je laars recht) Dan je knie ontspannen en niet extra aandrukken. Bij lichtrijden bewegen vanaf de knie, dwz je onderbeen doet dan dus niets = stil.
ella_14 schreef:Tijdens het lichtrijden bewegen mijn benen teveel. Ik hoorde dat het misschien helpt als je leren laarzen koopt maar daar heb ik het geld niet voor. Mijn benen moet ik van de instructrice naar achteren doen maar dat vind ik nogal moeilijk rijden. kunnen jullie mij helpen?
Dressuurgek schreef:anoekreuvers schreef:met een strotouwtje de stijgeugel en het lusje waar de singel door gaat kort aan elkaar maken, dan kan je je benen bijna niet meer bewegen en liggen ze toch goed!
En als je valt heb je je benen ook nog steeds op de juiste plek liggenDit is wel een beetje riskant om te doen. Ga eens zonder beugels rijden, dan leer je je benen te ontspannen tijdens het rijden.