Ik ben weer te snel aan het klikken zonder goed te lezen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heb geduld,.. probeer de gegeven links eens te begrijpen en wie weet komen jullie nog heel ver! vur schreef:Ik zie geen valse knik. Wel een lastige halsvorm. Ik zie wat dat betreft geen probleem. Ik zie wel andere problemen (taktfouten, maar ja, dat komt doordat het een draver is natuurlijk).
Knert schreef:@ ts... wel mijn complimenten dat je er geen hulpteugels aan hebt gehangen..! Kan me voorstellen dat het voor menig ruiter heel aantrekkelijk was geweest er eventjes een slofje aan te hangen. En jij geeft aan dat niet gedaan te hebben (?)... mijn waardering. Anders krijg je een paard dat zichzelf nog meer blokkeert EN zich onbegrepen voelt.
heb geduld,.. probeer de gegeven links eens te begrijpen en wie weet komen jullie nog heel ver!

__Nicky schreef:Knert schreef:@ ts... wel mijn complimenten dat je er geen hulpteugels aan hebt gehangen..! Kan me voorstellen dat het voor menig ruiter heel aantrekkelijk was geweest er eventjes een slofje aan te hangen. En jij geeft aan dat niet gedaan te hebben (?)... mijn waardering. Anders krijg je een paard dat zichzelf nog meer blokkeert EN zich onbegrepen voelt.
heb geduld,.. probeer de gegeven links eens te begrijpen en wie weet komen jullie nog heel ver!
Nee dat klopt, ben daar niet echt een voorstander van en dan blokkeer je de rest alleen maar meer.
Bedankt voor jullie reacties, heb ik wat aan!
Het is zeker een draver met een verleden, hij heeft tot z'n 5 of 6e op de baan gelopen (en eindigde altijd hoog).
Ik rij hem nu een jaar en als ik bekijk wat voor 'n groei we hebben doorgemaakt ben ik er zeker wel trots op
Zoals hier te zien [EJL-ITP] Bijna een jaar met Buddy
in ieder geval hoop ik dat het voor je duidelijk is waar het door komt etc. __Nicky schreef:Oke. Ik ben nu sinds 2 weken met m'n instructrice bezig met een nieuwe manier. In het begin maak ik hem heel voorwaarts (dat ie bijna té hard gaat) en ik doe niets met de voorkant (wat mij part loopt ie met zn kop in de hemel). Vervolgens laat ik m'n been voor wat ie is en ga bezig met de voorkant naar beneden kneden maar zodra die terug komt in tempo laat ik de voorkant weer zitten en maak ik hem voorwaarts maken.
Lijkt dat op jouw manier?

__Nicky schreef:Hoe zou jij het anders aanpakken?
Goed zitten, goed met de beweging meegaan, zodat het paard niet wordt gehinderd op wat voor manier dan ook. Dit zijn randvoorwaarden, zonder dit lukt het sowieso al niet, het is echt onmogelijk een paard fijn te laten nageven als het dier gehinderd wordt.
hoop dat je er wat aan hebt. 
__Nicky schreef:Oke. Ik ben nu sinds 2 weken met m'n instructrice bezig met een nieuwe manier. In het begin maak ik hem heel voorwaarts (dat ie bijna té hard gaat) en ik doe niets met de voorkant (wat mij part loopt ie met zn kop in de hemel). Vervolgens laat ik m'n been voor wat ie is en ga bezig met de voorkant naar beneden kneden maar zodra die terug komt in tempo laat ik de voorkant weer zitten en maak ik hem voorwaarts maken.
Lijkt dat op jouw manier? Hoe zou jij het anders aanpakken?
Zo ga ik dan door en dat op de volte zodat ie ook wat inbuigt. Maar ook op deze manier heeft ie de neiging om in die knik te lopen. Zou het kunnen dat ie dat zichzelf heeft aangeleerd? Ik moet zeggen dat het wel een heel stuk minder is dan in het begin maar hij blijft het houden.