Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jk_xx schreef:Mootje schreef:En sinds wanneer gedraagt het paard zich zo?
Sinds er 2 meisjes op hebben gereden en die haar toen zo ontzettend hard sloegen!
Jk_xx schreef:Sjolvir schreef:Nieuw zadel hoeft niet te betekenen dat het past.
Hoe ver is je paard in opleiding? Net begonnen?
Vergeet niet van voren ruimte te geven, zodat ze ook echt weg kan.
Probeer haar desnoods in draft te laten rollen door haar steeds iets harder te laten stappen, tot ze gaat draven.
Draaft ze dan netjes aan, de hemel in prijzen.
Ze is net begonnen, in draf te laten rollen???
Dat snap ik even niet
fargo schreef:Listiglistje het gaat helemaal niet altijd persé om wel of niet voorwaarts maar of een paard die overgang aan kan. Ik weet niet of het paard van TS een jonger paard is maar vaak gebeurt dit bij jongere paarden.
Edit zie inderdaad dat het 5 jarig paard is, dus nog jong. Naar voren jagen heeft dan helemaal geen toegevoegde waarde als het om slapheid van paard gebeurt..
Wij hebben ook een vijfjarig paard een democraatje die haast standaard een huppeltje om hoog maakt als hij de draf in moet, door de overgang rustig voor te bereiden en niet te plotseling weg te willen draven en in de draf meer weg en terug te rijden wordt hij handiger en sterker en kan hij de overgang beter maken. De overgang moet ook van achteruit worden gereden.
Dit huppeltje komt vaak ook voor als je de draf wat wilt verruimen als het paard nog niet zo sterk is, dan komt er vaak ook een onhandig krabbeltje - hoe doe ik dit zo gauw -. En is absoluut geen onwil maar eerder onhandigheid..
listiglistje schreef:fargo schreef:Listiglistje het gaat helemaal niet altijd persé om wel of niet voorwaarts maar of een paard die overgang aan kan. Ik weet niet of het paard van TS een jonger paard is maar vaak gebeurt dit bij jongere paarden.
Edit zie inderdaad dat het 5 jarig paard is, dus nog jong. Naar voren jagen heeft dan helemaal geen toegevoegde waarde als het om slapheid van paard gebeurt..
Wij hebben ook een vijfjarig paard een democraatje die haast standaard een huppeltje om hoog maakt als hij de draf in moet, door de overgang rustig voor te bereiden en niet te plotseling weg te willen draven en in de draf meer weg en terug te rijden wordt hij handiger en sterker en kan hij de overgang beter maken. De overgang moet ook van achteruit worden gereden.
Dit huppeltje komt vaak ook voor als je de draf wat wilt verruimen als het paard nog niet zo sterk is, dan komt er vaak ook een onhandig krabbeltje - hoe doe ik dit zo gauw -. En is absoluut geen onwil maar eerder onhandigheid..
Een huppeltje als het paard nog niet sterk genoeg is prima, maar het paard van ts gaat huppelen
en vervolgens staken/steigeren...en als ze hem met de zweep tikt begint ie nog te bokken ook!
Een paard kan overigens los in de wei gewoon van stap naar draf aandraven hoor!
Maar conclusie: dit is toch geen gewenst en normaal gedrag, jouw paard ging igg weer voorwaarts na het huppeltje, die van ts niet!
Riekt mij dus meer naar niet aan het been zijn en tegen de zweep door een afwachtende niet consequente ruiter!
En als ze staken en tegen het been zijn, dan werken aaien en lieve woordjes helaas niet
Daarbij is het paard 5 (puberleeftijd ), heeft sinds november stil gestaan en er is vooraf wat aangemodderd door een paar meiden....