Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
piezze schreef:Ach een keer van t paard vallen overleef je meestal wel hoor. Inderdaad doe het zo veilig mogelijk. Zorg dat het paard al uitgerend is voor dat je er opgaat en blijf vooral erg kalm en ga niet aan de teugels lopen hangen. Maar ik moet Kleinvosje wel gelijk geven dat je er niet op moet gaan als je er zelf geen vertrouwen in hebt. Vaak is het het beste om er onbevangen op te stappen, dat voelt het paard ook aan. Mensen van 14 hebben vaak minder angst dan een volwassene en zijn beter in het uitzitten van bokken, wat flexibeler. Heel veel succes en laat weten hoe het gegaan is.
Feelsoproud schreef:Als wat je schrijft over het paard werkelijk zo is,dan vind ik de eigenaar de meest achterlijke,onwetende,onvoorzichtige en egoistische persoon die ik ooit ben tegengekomen.Een 'kind' van 14 jaar vragen zo eentje te rijden...gaat hij/zij je de rest van je leven verzorgen als je in een karretje terechtkomt?
Dit is zeker niet persoonlijk naar jou toe bedoeld,ik kan via de computer niet oordelen hoe goed je kan rijden.Maar als het paard werkelijk zo gemeen is,is de enige optie een professional die hier ervaring mee heeft en niet een jong meisje in gevaar brengen.
Dakario schreef:Wees voorzichtig en blijft alle tijd alert! Als je merkt dat je eraf valt zorg dat je bij neerkomen ver weg van het paard blijft. Ikzelf ben vroeger duizend keer gevallen maar ik zorg altijd ervoor dat ik alert blijf. ahja zeker een toque (ben van België!) en valvest dragen!!! Maar vraagje, ben je ook verzekert tegen sportongevallen? Die moet je zeker afsluiten anders mag je voor uw veiligheid niet op dat paard rijden.
Maar mijn vraag je is, of uw ouders daarmee akkoord zijn?
Ook een goede tip. Je zegt dat het paard veel bokt. ik zou het hoofd met 2 bijzetteugels vastmaken aan het zadel zodat hij niet diep kan bokken.
Elin_ schreef:Zoek hulpje komt onzeker over in je post en je reactie van Zweep en sporen (al neem je geen sporen .. da je er over begint al) terwijl het paard al snel is geven aan dat je er zeker nog niet klaar voor bent.
Dakario schreef:Wees voorzichtig en blijft alle tijd alert! Als je merkt dat je eraf valt zorg dat je bij neerkomen ver weg van het paard blijft. Ikzelf ben vroeger duizend keer gevallen maar ik zorg altijd ervoor dat ik alert blijf. ahja zeker een toque (ben van België!) en valvest dragen!!! Maar vraagje, ben je ook verzekert tegen sportongevallen? Die moet je zeker afsluiten anders mag je voor uw veiligheid niet op dat paard rijden.
Maar mijn vraag je is, of uw ouders daarmee akkoord zijn?
Ook een goede tip. Je zegt dat het paard veel bokt. ik zou het hoofd met 2 bijzetteugels vastmaken aan het zadel zodat hij niet diep kan bokken.