joyce2 schreef:Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je als een hyperactieve kangaroo heen en weer gaat zitten stuiteren op je paard he, haha. De bewegingen/oefeningen moeten gewoon rustig en gecontroleerd gedaan worden. Maar als je idd een schrikkerig paard hebt, kan dat al eng zijn. Jij weet zelf het beste hoe je paard is en tot hoever je kan gaan, dus moet je gewoon een weg vinden die zowel voor jou als voor je paard gaat werken.
Ik ga in ieder geval zeker eens informeren voor zitles, hetzij op een manegepaard hetzij rustig aan op dit paard. Puma: Ik weet dat ik eigenwijs en koppig ben
, maar ik kan het paardrijden gewoon echt niet missen. Als dit probleem van er vanaf vallen zich voor blijft doen zal ik ook besluiten om een andere oplossing te zoeken, maar voor nu wil ik het niet zomaar opgeven. Het is niet zo dat dit een paard is waar ik ook voor mijn operatie ook wekelijks af lig. Ik rijd haar nu 2 jaar (met tussenpauzes van in totaal driekwart jaar) en ik ben er alleen in het begin een keer afgevallen (met jas uittrekken, eigen fout) en nu dan 2 keer, waarvan de 2e keer ook niet echt haar fout was, ze schrok gewoon. Ik ben niet iemand die zomaar even een paar inruilt voor een nieuwe, ik geef ontzettend veel om dit paard en wil dat echt niet zomaar kwijt. Daarnaast, elk paard kan schrikken of een keer wegspringen.. Het blijven dieren. Paardrijden zelf (op wat voor paard dan ook) zou ik echt niet kunnen missen, en ik merk zelfs dat ik aan mijn andere heup veel minder klachten heb en beter kan lopen als ik regelmatig paardrijd. De verstandigste keuze is het misschien niet, daar heb je gelijk in. Maar toch is het mijn keuze
Nogmaals, als dit vallen nog een paar keer gebeurt ga ik ook wel bij mezelf te rade hoor, maar dat vind ik nu nog te vroeg.