Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
golddigger08 schreef:De 1x per week 10 min doe ik alleen de eerste paar keer om hem gewoon wat te laten wennen! En omdat ik eigelijk zo rustig mogelijjk aan wil doen! Het is beter om te wachten tot 3,5 jaar maar dat doe ik niet. Ik wil nu gewoon beginnen. Na 1,5 jaar elke dag naast je paard lopen wil ik er nu wel een keertje op. Leuk voor jou dat je paard perfect loopt aan de longe. Maar het gebeurd vAak genoeg dat mensen eerst in rijden en het paard later liever word aan de longe. Ik vind het longeren niet zo belangrijk voor het inrijden. En volgens mij is dat ook niet mijn vraag! Of wel? Maar bedankt voor de soort van tip
Tilmar schreef:.Klopt ja, dat is moeilijk voor een jong paard. Maar heb jij wel eens een paard dat niet in balans is zien nageven? Sterker nog, kan je mooie aanleuning hebben als je paard niet in balans is. Volgens mij niet..
En de TS vroeg wanneer een paard nagefelijk wordt
Citaat:Mijn eigen paard liep al heel snel mooi in balans, die liep dus ook heel makkelijk nagefelijk. Ik rijd vaker jonge paarden in en de welsh cob uit mijn profiel daar duurde het iets langer bij.
Citaat:Uiteraard zijn er ook andere methoden om een paard met het hoofd in de krul te laten lopen, en ik geef toe: Daar is ook geen balans voor nodig!
Tilmar schreef:Poe, poe, jij hebt er op gestudeerd!!
Natuurlijk klopt dit helemaal. Wat is jouw antwoord dan op de vraag wanneer een paard nagefelijk is?