Ik ben niet snel bang maar..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shalinitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:20

Illusion schreef:
shalinitje schreef:
Illusion zou je me kunnen vertellen wat pennyblaadjes zijn ? Ik ben namelijk niet van Nederland maar van Limburg en heb hier nog nooit van gehoord.

blaadjes waarin je join up uitlegt wordt, voor mensen die het thuis willen ''proberen'' zoals de penny en andere (tiener)bladen.
overigens komt er bij een join up veel meer kijken dan dat, wat maar weinig mensen in NL kunnen(bijv. annemarie vd toorn)
maaaar 13jarige meisjes die denken dat een join up ''makkelijker'' is en daarom dus niet weten waarom 't gedaan wordt, moeten vooral hun gang gaan en hun paard verkloten.

heb dus nog nooit zo een boekje gelezen of gezien. Maar ik heb wel al heel wat boeken van Annemarie van der toon gelezen en van monty roberts en zoveel ander paardenfluisteraars zal ik maar zeggen. Heb ook al vaak dingen gezien en ik heb het geleerd van een paardenfluisteraar hier in belgie.

En ik gebruik de join-up echt niet voor alles ik weet ook dat je je paard ermee kan verkloten.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:23

precies maar bij een join up komt veel meer kijken als lezen.. je spreekt jezelf steeds meer tegen, en op mijn reactie's zeg je dan weet dat je dat allang weet maar je jezelf wel tegenspreekt.. dus ik heb geen zin om met jou nog een discussie aan te gaan.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 19:23

Ja, dankjewel Illusion!
Misschien dat ik het rijden even moet laten voor wat het is inderdaad. En misschien een keer meenemen om een stukje te wandelen. Dankje voor de tips :j

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:24

Dit topic gaat niet over join-ups, maar over het probleem van de TS. In de zoekfunctie zijn tientallen topics te vinden over join-ups.

Voor de TS, ik denk dat de laatste tip van Illusion een goede is. Eerst vertrouwen opbouwen op de grond, in combi met een schriktraining zowel aan de hand als onder het zadel. Succes!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:29

als je haar eenmaal wat beter kent en haar beter kan inschatten wordt 't ook makkelijk om erachter te komen hoe dat aan kan pakken/voorkomen. misschien moet hij ook wel gewoon nog wat aan je wennen.
Als jij zenuwachtig/onzeker bent heeft hij alle reden om te denken dat iets eng/gevaarlijk is, toch?
met grondwerk zoals Parelli leert je paard jou te vertrouwen, en kan hij ook op je vertrouwen wanneer hij iets ''engs'' ziet. maar vertrouwen krijg je niet zomaar, daarom is 't ook belangrijk om veel tijd te steken in de verzorging/grondwerk e.d.
evt. met rijden achter/bij een braaf bomproof paard rijden, wel pas wanneer je zelf ook vertrouwen hebt in haar ;)

love_u_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:47

er word hier in dit forum veel gediscusseerd over de join-up techniek en vooral erg afgekraakt.
ik denk ook wel dan lang niet iedereen dit zomaar even kan uitvoeren. ik heb het zelf nog nooit gedaan en ben me er nu erg in aan het verdiepen. eigenlijk hoopte ik op iemand die mij misschien iets meer hierover kan vertellen die het al wel een paar keer heeft gedaan en waarbij het dus ook werkt en niet zijn paard verkloot. het zou helemaal mooi zijn als diegene in overijssel woont en mij misscien een keer wil laten zien wat dit precies in houd:)
P.S. dit plaats ik in dit forum omdat ik in de zoek optie geen beter forum kon vinden

elizexbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:47

Wat is een join-up precies? :oo

suikerklont

Re: Ik ben niet snel bang maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:03

Ik zou beginnen met grondwerk, en het zo langzaam opbouwen

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 20:10

Het probleem is inmiddels aan een tijd opgelost :) Dit topic is van bijna een half jaar geleden. We hebben nu juist een enorme klik (al ben ik er 2 weken terug naar afgevallen op buitenrit en niet meer kunnen rijden en ga nu op vakantie dus even een lange stop :')) MAAR ze is echt top en het gaat super met alles :j Rij sinds een aantal maanden ook nog een andere fries van stal, dus gaat helemaal goed!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:28

Fijn dat alles weer geod is tussen jouw en je verzorg pony :j