Ik ben mijn evenwicht kwijt met paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mar_leen

Re: Ik ben mijn evenwicht kwijt met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 08:11

haha dat is ook een geweldig idee :)

Lynn_Ulian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:51

wat je kan proberen is eens vragen dat iemand je les geeft aan de longe, zonder stijgbeugels rijden, zonder handen rijden, etc
zodat je de perfecte balans kunt terugvinden :)

loveFlicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:52

ik ben het met Lynn_Ulian eens! ;)

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 17:53

In onze les moeten we altijd staan-staan-zit doen, en dan zonder terugklappen. Dat heeft bij mij gewerkt

Ik heb het topic niet gelezen, dus ik weet niet of dit al gezegt is

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:46

zonder beugels rijden? Om te oefenen?

heavon13

Re: Ik ben mijn evenwicht kwijt met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:19

Het lijkt mij dat je toch net iets te veel spanning in je lijf hebt tijdens het rijden. Als je met een holle rug rijdt wat vaak in de dressuur zo is ga je je bekken, rug en schouders vastzetten waardoor je de bewegingen van je paard minder goed voelt en er sneller vanaf valt. Als je met een losse ontspannen bekken, rug en schouders rijdt kun je de bewegingen beter voelen en er beter in meegaan. Zorg ervoor dat je goed door je buik blijft ademen en niet te hoog, als je hoog ademt dus maar tot aan je borst krijg je al snel spanning in je schouders. Dat kun je ook voelen als je gewoon op een stoel zit.

Het is uiteraard ook niet de bedoeling dat je overdreven meegaat met je schouders en rug in de beweging van je paard want dan werk je je paard tegen. Maar je moet wel de bewegingen van je paard opvangen met je bekken en die niet helemaal vastzetten. Ook is het heel belangrijk dat je je benen goed onder je in hebt en niet te veel naar achteren of naar voren.

Toch lijkt het mij ook slim, zoals andere mensen ook al zeggen, om een zitles te nemen als je zo onzeker bent over je zit, een goede zit is de basis van goed paardrijden en dus heel belangrijk!