Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Johanna59 schreef:Als ze goed is aangereden, dan ligt het probleem dus bij jou. Een paard verleerd niet wat hij heeft geleerd.
Als hij op één keer kuit niet reageert, gelijk een echt tik geven. Of sporen.
bumper schreef:Johanna59 schreef:Als ze goed is aangereden, dan ligt het probleem dus bij jou. Een paard verleerd niet wat hij heeft geleerd.
Sporen???
Sporen zijn er niet voor om je paard voorwaarts te drijven, maar om hulpen te verfijnen en kuit en been hulpen uit elkaar te houden.
En wat nou als hij ook gewent raakt aan de sporen??
bumper schreef:Johanna59 schreef:Als ze goed is aangereden, dan ligt het probleem dus bij jou. Een paard verleerd niet wat hij heeft geleerd.
Sporen???
Sporen zijn er niet voor om je paard voorwaarts te drijven, maar om hulpen te verfijnen en kuit en been hulpen uit elkaar te houden.
En wat nou als hij ook gewent raakt aan de sporen??
bumper schreef:Kehdra, dat heb ik getypt, maar als hij op been niet reageert, dan moet je toch iets? Je kunt beter één x er hard overeen naaien dan 10x een beetje met die zweep aaien.
). Het paard begrijpt niet dat de overgang die hij niet maakt fout is, maar krijgt een mep omdat hij nog steeds snapt, dat is vreselijk onduidelijk.

, lijkt me voor het paard ook fijner.
bumper schreef:Ik ben het idd eens dat de TS een goed les moet gaan nemen
Maar,
Ik heb gezegt dat je eerst het paard de fout moet laten paken, voordat je hem been geeft, zodat hij weet waar het voor is.
Als hij dan niet op benen reageert kun je altijd nog een harde tik met de zweep verkopen dan 10x schoppen, lijkt me voor het paard ook fijner.
Edit: Anders kun je altijd nog met sporen rijden, want dat is hip
)Mischien weet het paard gewoon ook niet goed wat de reactie na het been geven moet zijn. Dan moet je het hem maar opnieuw leren en niet strafffen met de zweep, het is juist de bedoeling dat hij reageert op je been. Ik heb al eerder in deZe topic wat gezegd over been geven tot dat hij doet wat je wilt (en niet na 1x been meteen de zweep eroverheen "naaien"
dit is gewoon niet fair, het paard moet leren) daarna heel overdreven belonen en dan bedoel ik echt heel overdreven belonen niet een klopje maar echt uitbundig! want het belonen is de oplossing
, en als je dit de hele tijd doet, echt vaak acher elkaar en blijft belonen, dan reageert het paard echt sneller , ookal begin je met 100x been geven je eindigt uiteindelijk bij mischien maar 2 keer been. En dit is echt waar, want dit werk bij meerdere paarden. En je zal vast denken ja dit belonen is toch vervelend elke keer? Ja maar als hij het eenmaal goed kan dan beloon je pas na een paar overgangen.
bumper schreef:? Probeer haar niet te verbeteren maar die fout te laten maken en daarna pas corigeren, inplaats van voor zijn.
Rustig met je benen doen en als ze écht niet wil een keer super super super hard met die zweep erover heen naaienZo zegt mijn instructrice het
. En ook echt dat super super hard ik bedoel je moet gezellig met je paard kunnen rijden en als hij na het been geven ff een overgang niet maakt, dat beest dan maar meteen te pijnigen
door met die zweep er maar keihanrd overheen te naaien! Dit vind ik niet de manier om een paard iets te laten doen ... het paard heeft er ook niet voor gekozen om bereden te worden...
, maar zo als jij je hier dan voelt zo voelt het paard zich als je hem op die manier straft. Citaat:Ik vind deze uitdrukking idd echt heel slecht overkomen, bij mij in de vorige manege gaven ze op die manier les, elke keer maar tik tik tik en tik en hard ook!
. ezzelmee schreef:probeer het met grondwerk misschien clicker training? of les
haha