Bokken met aangalloperen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:08

doei schreef:
Ik denk eerder dat jij het paard uitlacht als hij je iets wilt zeggen, maar jij een flinke trap nageeft.

Stel jij als mens moet de spagaat leren,
Dat lukt ook niet binnen 1 dag,
Zou jij het op prijs stellen dat ongeacht het pijn doet of niet je wordt gedwongen en gestraft?

Wij zijn er juist om onze paarden te helpen. En steeds de grenzen wat verder te verleggen. Totdat hun lijf alles aankan.

Hallo dat paard is minstens 11jaar het is geen baby meer!!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:09

vivana schreef:
Krom of niet ze heeft niet zomaar te bokken,in de regel is het meer "tegen" het been, ik zou haar echter een schop nageven en deze overgang blijven maken tot het ophoud.

Dit is echt een hele domme opmerking, sorry , maar nooit gehoord dat een paard zo communiceert?
Een paard hoort idd niet te bokken, maar vaak is de ruiter daar het probleem van , dus eigenlijk zouden ze jou dan een schop na moeten geven toch, jij ben de stoorzender, als jij je paard goed traint en opleid met geduld en respect zal het paard dat geduld en respect ook voor jou hebben en zal dus niet zomaar bokken en als hij wel bokt, zul je eerst eens moeten controleren waarom hij bokt en niet zomaar afstraffen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:11

midgie schreef:
vivana schreef:
Krom of niet ze heeft niet zomaar te bokken,in de regel is het meer "tegen" het been, ik zou haar echter een schop nageven en deze overgang blijven maken tot het ophoud.

Dit is echt een hele domme opmerking, sorry , maar nooit gehoord dat een paard zo communiceert?
Een paard hoort idd niet te bokken, maar vaak is de ruiter daar het probleem van , dus eigenlijk zouden ze jou dan een schop na moeten geven toch, jij ben de stoorzender, als jij je paard goed traint en opleid met geduld en respect zal het paard dat geduld en respect ook voor jou hebben en zal dus niet zomaar bokken en als hij wel bokt, zul je eerst eens moeten controleren waarom hij bokt en niet zomaar afstraffen.

Jep met dat handje brok, hahahaha
En idd de ruiter moet dit ook weer oplossen en dát is mijn manier!

Biepje

Re: Bokken met aangalloperen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:22

Het is mijn manier ook wel, met bokken kan ik ook niet lachen als het systematisch wordt ;) . Als hij lichamelijk in orde is en je bent niet anders gaan rijden, is het vaak gewoon uit joligheid. Een paard is ook niet zomaar plots niet meer recht ;) . Ik zou gewoon doorrijden en voornamelijk eens op de oren letten als je aangaloppeert, als die meer plat gaan liggen of "geïrriteerd" lijken, dan is er iets mis. Zo communiceert een paard namelijk ook ;)

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 19:26

Nee ik kan er ook niet om lachen, maar om het nou af te straffen als het een balansprobleem is. Dat is niet eerlijk naar m'n paard toe.
Ik ga eens op haar oren letten met aangalloperen, maar volgens mij ligt ze ze niet plat of geirriteerd.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:28

punt is wel dat het paard van TS bokt als het moeilijk word.
dus aangaloperen op haar mindere hand, moeite met de hoeken etc.
als een paard bokt uit joligheid dan springen ze meestal eerst een keertje weg en krijg je een hele serie bokken.
als een paard bokt om je eraf te hebben, dan trekt ie meestal z'n hoofd tussen z'n benen en gaat als een rodeostier tekeer.

nav wat ik uit het verhaal van TS op kan maken, is dit paard niet gemeen, maar heeft gewoon moeite met haar lijf.
11 jaar of 3 jaar maakt imo dan geen verschil.
het is een kwestie van luisteren naar je paard en aanvoelen hoe en waarom hij bokt.
zeker, mijn paard kreeg ook een schop, maar die bokte zo hoog dat we bijna een salto maakten.
overigens vind ik staken een veel groter probleem dan een bok hier of daar.

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 19:38

M'n paard is zeker niet gemeen! Ze heeft echt heel lang niet meer gebokt, daarom vond ik het eigelijk zo raar.Ze wil me er zeker niet afhebben en het is ook geen joligheid, want het is steeds maar 1 bok(je).

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:07

Doet ze het ook aan de longe?

Nancy__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 21:14

Ik heb al een hele tijd niet meer gelongeerd. Dus dat weet ik niet.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:15

Ik zou het dan zo even proberen, vaak is het iets handiger om te versterken aan de longe en er dan pas terug rijtechnisch aan te werken.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:18

Mijn friese merry bokt ook altijd met aangaloperen thuis in het weiland doet ze het niet maar opvreemde plaatsen wel

Margy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:24

Ik denk ook eerder aan een balansprobleem met zwakkere spieren op de rechter kant. Heb je er al eens bij stilgestaan hoeveel we aan de linkerkant van een paard doen? Leiden, opstappen, vaak eerste kant met longeren,... Veel paarden zijn hierdoor beter ontwikkeld aan de linkerkant! Alles een tijdje omdraaien (maar niet te lang, dan zou je het omgekeerde kunnen krijgen) kan een goede hulp zijn!