BonaFide schreef:Moll schreef:alleen in galop zeg je? zou eerst het zadel na laten kijken, dan zou ik voorlopig de eerste periode niet galoperen onder de man, als de lende partij niet sterk genoeg is kan je dit soort uitbarstingen krijgen omdat het binnen achter been niet vergenoeg ondergebracht kan worden, vervolgens zou ik aan de longe gaan werken aan de galop en stem hulp, dit zodat het dier aan springt op comando zonder been hulp, die er later zachtjes en rustig bij kan komen
aan de longe gallopeert hij goed, komen er amper bokjes vrij...
't is gewoon een manier van gemeen bokken, het is echt 'de ruiter eraf werken'..
"amper" dus aan de longe vindt hij het al moeilijk en dan verbaast het je dat hij het met ruiter helemaal niet ziet zitten?
Balans met ruitergewicht is nog wat heel anders dan balans aan de longe, en blijkbaar is het evenwicht en de kracht voor aan de longe al niet in orde (gezien hij daa ook bokt) dus dan is het niet gek dat hij onder het zadel nog lelijker reageerd. Hij geeft constant aan dat het nie KAN en jij blijft gewoon pushen... Je zou voor minder gemeen worden als paard.
En het maakt echt niet uit of je maar 55kg weegt, het gaat er om dat het ruitergewicht nooit geheel in balans is en dat het paard daar onder het zadel mee moet leren om gaan, als jouw instructrice werkelijk zo goed was, had ze je dat ook al kunnen uitleggen.Ik zeg ook: Zadel laten nakijken, zit dat goed dan een stapje terug en dringend op zoek naar een fatsoenlijke lesgever! Sterker maken met stap en draf oefeningen en galop aan de longe als hij daar klaar voor is, als dat ontspannen en rustig gaat galop noder het zadel er bij nemen inderdaad op stemhulp en zachtjes beenhulp er bij nemen zoals Moll al uitlegde.