Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Klinkt luchtig, maar zolang je steeds met de gedachte 'straks val ik en breek ik mijn nek' rond rijdt, ga je nooit ontspannen. Zie het dus als een bijkomende factor en blijf er niet over malen.murness schreef:Wat ik zou willen? "Ponykamp" voor angstige mensen. Een week lang begeleiding. Stapje voor stapje samen met "lotgenoten" en een instructeur die er plezier in heeft om iemand het vertrouwen in paardrijden weer terug te geven.
liljebo schreef:murness schreef:Wat ik zou willen? "Ponykamp" voor angstige mensen. Een week lang begeleiding. Stapje voor stapje samen met "lotgenoten" en een instructeur die er plezier in heeft om iemand het vertrouwen in paardrijden weer terug te geven.
Misschien naar zweden komen? Zag hier laatst een dergelijke cursus passeren.
en die man heeft tot zijn pensioen elke morgen renpaarden uitgereden xTamay schreef:Ik werd dus bang omdat het door gevolg van mijn angst & gespannen zijn hij schrikachtig werd.
(Deze tips zijn in iedergeval goed voor iemand die bang zijn omdat zijn pony schrikt)
-Als hij ergens schrikt, geef dan niet toe dat het eng is!!!
Bijv. hij springt weg in een hoek. Dan rijd je verder alsof er niks aan de hand is en danmoet je nog het zelfde rondje weer langs die hoek komen waar hij schrok. Als je er meteen weer nartoe gaat dan weet hij van he: Er is toch iets aan de hand!! Als je gewoon eigenlijk negeerd dan denkt hij: He.. er is niks aan de hand!!
Even simpel uitgelegt maar zo snap je het wel.
- Als hij blijft wegspringen blijf doorgaan, okal val je der af jij zal en moet normaal door die hoek kunnen gaan.
Als ik bang bend, word hij bang. Dan zal het alleen maar slechter gaan. Maar als ik niet meer bang ben dan zal alles beter gaan.
Bang= moeilijk
Niet bang = Makkelijker
Dus waarom bang zijn? Je maakt het jezelf moeilijk.
Als jij mij nog steeds niet begrijpt:
Waarom bang zijn, als je weet dat als je niet bang bent alles beter zal gaan?
Ilova schreef:xTamay schreef:Ik werd dus bang omdat het door gevolg van mijn angst & gespannen zijn hij schrikachtig werd.
(Deze tips zijn in iedergeval goed voor iemand die bang zijn omdat zijn pony schrikt)
-Als hij ergens schrikt, geef dan niet toe dat het eng is!!!
Bijv. hij springt weg in een hoek. Dan rijd je verder alsof er niks aan de hand is en danmoet je nog het zelfde rondje weer langs die hoek komen waar hij schrok. Als je er meteen weer nartoe gaat dan weet hij van he: Er is toch iets aan de hand!! Als je gewoon eigenlijk negeerd dan denkt hij: He.. er is niks aan de hand!!
Even simpel uitgelegt maar zo snap je het wel.
- Als hij blijft wegspringen blijf doorgaan, okal val je der af jij zal en moet normaal door die hoek kunnen gaan.
Als ik bang bend, word hij bang. Dan zal het alleen maar slechter gaan. Maar als ik niet meer bang ben dan zal alles beter gaan.
Bang= moeilijk
Niet bang = Makkelijker
Dus waarom bang zijn? Je maakt het jezelf moeilijk.
Als jij mij nog steeds niet begrijpt:
Waarom bang zijn, als je weet dat als je niet bang bent alles beter zal gaan?
Hier staan goede tips in maar als mijn paard schrikt kan ik gewoon niet meer helder denken (zoals hier ook al is vermeld). Als het paard blijft wegspringen is blijven doorgaan een optie als je zelf niet bang bent denk ik. Ik kom er allesinds niet op om dit te doen als m'n paard schrikt. Dan weet ik niet meer wat te doen, spring ik eraf of begin ik te huilen of zo... Heb ik zelf niet echt in de hand...
En ik weet dat ik met bang zijn het mezelf moeilijk maak maar ik kan er gewoon niets aan doen. Ik zou heel graag willen dat dat angstige gevoel weg zou gaan. Niet bang is inderdaad makkelijker...
)