wat ook soms wil helpen ( omdat je dan wel moet ) is beugels uit.
doe even een klein drafje en neem weer terug,, ga niet door tot je gaat stuiteren maar stop als het wel goed goed en begin opnieuw
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blijheid schreef:Goede begleiding zorgt er in elk geval voor dat je het probleem niet gaat oplossen door jezelf een andere fout aan te leren
Wat bij mij vroeger wel hielp was afleiding, als ik alleen maar heel erg bezig was met letten op het zitten dan was het veel moeilijker dan wanneer ik ondertussen ook probeerde (bijvoorbeel) een net figuur te rijden. Omdat je aandacht even bij iets anders ligt ga je vanzelf meer ontspannen dan wanneer je alleen maar denkt "Help ik stuiter! Oeps, ik stuiter nog steeds", daarvan wordt het alleen maar erger
Daarmee bedoel ik niet dat je helemaal niet op je houding moet letten, maar probeer er eens niet alleen op de focussen.
Samanth_ schreef:probeer eens wat oefeningen op de bank als bekken kantelen etc, waarschijnlijk moet het allemaal gewoon weer even soepel worden daar beneden.
wat ook soms wil helpen ( omdat je dan wel moet ) is beugels uit.
doe even een klein drafje en neem weer terug,, ga niet door tot je gaat stuiteren maar stop als het wel goed goed en begin opnieuw
Maar ik ga het eens proberen Flaaf schreef:Maar een goede begeleiding is alsnog vereist? Je moet wel leren de juiste delen van je lichaam te spannen en ontspannen.
Sassol schreef:Chaos schreef:En waarom kun je daar niks mee? Lijkt mij van wel.
Omdat die tips allemaal gegeven zijn. Mensen vallen in herhaling, vind ik zelf ook altijd heel vervelend. Pagina's lange topics waar eigenlijk niet zoveel instaat.

) maar voor mij heeft het geholpen. 
Maaiike94 schreef:Ligt het niet ook een beetje aan het paard misschien?
Rijd je nog steeds op hetzelfde paard?
voltes vond ik trouwens altijd makkelijker