Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Elin_ schreef:Je reageert nogal koppig en eigenwijs TS
In de titel al dat het een goede instructrice is en je zeker niet gaat verandern.
Nou als ik jou tekst lees vind ik het een bar slechte instructrice
Pony probeert wat te vertellen ,maar jullie pakken sporen erbij en zweep en slaan en streng zijn en ga zo maar door.
Je zegt zomaar dat ze echt profiteerd? Nou als ik die (4 jarige) pony was die ook nog een veulen heeft gehad zou ik echt helemaal geen ene drol meer voor je doen hoor.
Het is een kleuter !Citaat:Ze is nagekeken, alles in orde. En of het nu om een pony van 10 of een pony van 4 (bijna 5) gaat, maakt toch niet uit. Je pony moet wel luisteren of mag een 4-jarige meer als een 10-jarige? Net andersom want als ze 4 zijn nemen ze alles direct op dus hier moet dringend iets aan gedaan worden...
Het maakt heel veel uit. Een pony van 10 jaar is geestelijk en lichamelijk zo goed als klaar met groeien.
De pony van 4 ontdekt en leert nog en jij zit hem vanalles te bevelen en te doen zonder echt te luisteren.
En ja een pony van 4 mag meer ja. Daar hoor je minder van te verwachten dan van een 10 jarige vind ik.
En ze nemen er wat van op als het tenminste leuk is. Jij en je pony hebben hier geen plezier in en jij hebt er nog minder last van dan de pony... Wat denk je dat die het vind? Sporen , Zwepen etc

jumpiewumpie schreef:@ countrygirl: dat mag je allemaal nog eens herhalen aan de eigenaar want het is niet mijn pony! En wat met al die andere pony's die vanaf 3 opgeleerd worden dan? Schreeuwen die ook allemaal van de pijn?
Mitch2004 schreef:Heel snel van manege veranderen. Een pony van 4 die net een veulen heeft gehad? En al manegelessen loopt, ik gok zo´n 3 tot 4 uur per dag. Belachelijk!!
En nog belachelijker dat jij zegt dat het een rotpony is!! Er worden nog steeds geen rotponies geboren, die worden alleen gemaakt door maneges
en slechte ruiters!!!
jumpiewumpie schreef:Mitch2004 schreef:Heel snel van manege veranderen. Een pony van 4 die net een veulen heeft gehad? En al manegelessen loopt, ik gok zo´n 3 tot 4 uur per dag. Belachelijk!!
En nog belachelijker dat jij zegt dat het een rotpony is!! Er worden nog steeds geen rotponies geboren, die worden alleen gemaakt door maneges
en slechte ruiters!!!
Helemaal niet! 2 uur per week! Ze loopt nog niet officieel mee in de lessen en zeker niet met mensen die nog niet zo perfect kunnen paardrijden!
Elin_ schreef:jumpiewumpie schreef:@ countrygirl: dat mag je allemaal nog eens herhalen aan de eigenaar want het is niet mijn pony! En wat met al die andere pony's die vanaf 3 opgeleerd worden dan? Schreeuwen die ook allemaal van de pijn?
Neem aan dat die paarden niet met sporen en zweep ''bewerkt'' worden als ze je iets proberen te vertellen?

jumpiewumpie schreef:Elin_ schreef:Je reageert nogal koppig en eigenwijs TS
In de titel al dat het een goede instructrice is en je zeker niet gaat verandern.
Nou als ik jou tekst lees vind ik het een bar slechte instructrice
Pony probeert wat te vertellen ,maar jullie pakken sporen erbij en zweep en slaan en streng zijn en ga zo maar door.
Je zegt zomaar dat ze echt profiteerd? Nou als ik die (4 jarige) pony was die ook nog een veulen heeft gehad zou ik echt helemaal geen ene drol meer voor je doen hoor.
Het is een kleuter !
[quote van jou : ]
Ze is nagekeken, alles in orde. En of het nu om een pony van 10 of een pony van 4 (bijna 5) gaat, maakt toch niet uit. Je pony moet wel luisteren of mag een 4-jarige meer als een 10-jarige? Net andersom want als ze 4 zijn nemen ze alles direct op dus hier moet dringend iets aan gedaan worden...
Het maakt heel veel uit. Een pony van 10 jaar is geestelijk en lichamelijk zo goed als klaar met groeien.
De pony van 4 ontdekt en leert nog en jij zit hem vanalles te bevelen en te doen zonder echt te luisteren.
En ja een pony van 4 mag meer ja. Daar hoor je minder van te verwachten dan van een 10 jarige vind ik.
En ze nemen er wat van op als het tenminste leuk is. Jij en je pony hebben hier geen plezier in en jij hebt er nog minder last van dan de pony... Wat denk je dat die het vind? Sporen , Zwepen etc

jumpiewumpie schreef:@ countrygirl: dat mag je allemaal nog eens herhalen aan de eigenaar want het is niet mijn pony! En wat met al die andere pony's die vanaf 3 opgeleerd worden dan? Schreeuwen die ook allemaal van de pijn?
Elin_ schreef:Neem aan dat die paarden niet met sporen en zweep ''bewerkt'' worden als ze je iets proberen te vertellen?
jumpiewumpie schreef:Sporen en zweep gebruik ik trouwens nooit. Dat was een keer, en het het heeft geholpen. Maar hoe maak je een paard actief dan bijna niet reageert op beenhulpen?
Elin_ schreef:jumpiewumpie schreef:@ countrygirl: dat mag je allemaal nog eens herhalen aan de eigenaar want het is niet mijn pony! En wat met al die andere pony's die vanaf 3 opgeleerd worden dan? Schreeuwen die ook allemaal van de pijn?Elin_ schreef:Neem aan dat die paarden niet met sporen en zweep ''bewerkt'' worden als ze je iets proberen te vertellen?jumpiewumpie schreef:Sporen en zweep gebruik ik trouwens nooit. Dat was een keer, en het het heeft geholpen. Maar hoe maak je een paard actief dan bijna niet reageert op beenhulpen?
Nou nou wat heeft het geholpen zeg
Is jullie probleem verholpen? Noop... Is het verbeterd? Neeeeuh...
Heeft het geholpen ? Nee![]()
Simpel hea?

Citaat:Misschien is rotpony wel overdreven maar... het is eigenlijk toch wel een rotpony
Sporen en zweep vind ik OK als je er correct mee handelt
gabjj8 schreef:daar zit het punt TS...
2weken stilgestaan, waarschijnlijk 23/7 op stal en 1u eruit om in een stapmolen rondjes te mogen stappen.
Dat beest wordt gek, helemaal totally crazy!
Kijk naar jezelf, 23/7 opgesloten zitten in de douche en er een uurtje uitmogen om in de huiskamer een rondje te lopen.
Begrijp me niet verkeerd, maar jullie zijn hier degene die het diertje de goot inhelpen!
uzo schreef:Citaat:Misschien is rotpony wel overdreven maar... het is eigenlijk toch wel een rotpony
Sporen en zweep vind ik OK als je er correct mee handelt
1 je zegt niet dat het een rotpony is want dat is ze niet
jij hebt toch zelf gezegd dat op het begin alles goed ging en nu niet meer
wel , mischien is dat het teken dat ze het nu niet meer kan
is haar zadel trouwens nagekeken?
2 als je er correct mee handelt... ze handelt er niet correct mee hé!
sorry ik ben niet graag onvriendelijk en brutaal maar dit kan gewoon niet!
maar we zitten gewoon even in een dipje, we komen er samen wel uit. Daar heb je het weer: weet je misschien of ik er correct meehandel? Aha, dat is waar IK mij nu aan erger! suusje1996 schreef:jumpiewumpie schreef:En ik wil je ook vertellen dat ik één keer sporen heb aangehad bij haar én correct heb gebruikt, dus eerst kuit, geen reactie: spoor en gerust laten.
Okee dat had ik dan verkeerd begrepen.
Ik dacht dat je er alleen maar op moest met sporen.
Sorry.