xxx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:19

veersche schreef:
Als je niet mag longeren in de bak (wat bij ons op de stal overigens ook niet mag ivm de schade die het aan de drainage kan aanbrengen door steeds op dezelfde plek te lopen) mag je hem misschien wel even loslaten.

Dat is toch precies hetzelfde effect op de bakbodem? :+

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 19:47

veersche schreef:
Als je niet mag longeren in de bak (wat bij ons op de stal overigens ook niet mag ivm de schade die het aan de drainage kan aanbrengen door steeds op dezelfde plek te lopen) mag je hem misschien wel even loslaten.

haha. nee dat mag al helemaal niet.. ik heb kans dat er andere mensen zijn.. ;(

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:02

Nee longeren is heel anders dan loslaten. Loslaten is net als rijden, dan loopt je paard niet steeds op precies dezelfde plek. Bij longeren loopt steeds op dezelfde cirkel in de bak, dat is niet goed voor je bak. Dat staat ook trouwens in mij eerste post als je goed leest.....

sorayamagic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:08

ik was vandaag in de ros borneman en daar zag ik een soort wormenspuit maar dan met kalmerings middelen, voor op wedstrijd, weet er verder niks van maar mischien dat dit kan helpen?

harmony12

Re: Hoe krijg ik mijn jonge pony rustig in een vreemde bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 22:12

ja, maar ik moet morgen al. dus dat krijg ik zowiezo neit meer geregeld. maar bedankt ;)

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 18:51

:) :) :)
Laatst bijgewerkt door harmony12 op 25-03-22 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:08

Nou ben blij dat het helemaal goed is gekomen.
Geef haar groot gelijk dat ze dan heel even schrikt, maar als ik het zo hoor dan is het meer dan goed gegaan gelukkig. :D

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 20:24

jaa. ik vond het niet erg. ze kon er ook niks aan doen. maar toen daarna gelijk door gedraafd

123djeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 23:26

zowiso zou ik eerst zelf w8ten tot je er klaar voor bent want een paard voelt je geheel aan hij kent jou gevoel. en als je in een nieuwe omgeving bent met je paard zou ik hem eerst laten zien wat er allemaal is zodat hij weet waar hij is je moet egt geduld hebben wij mensen zijn vaak dat we dingen te veel willen en dat maakt een paard nog onzekerder want een paard moet ook wennen aan zijn of haar omgeving. En over dat nar buiten gaan met je paard, ik heb zelf ook een jonge pony en je moet pas naar buiten gaan stappen met hem als jij je er goed bij voelt.hij is jong en kan van veel dingen nog schrikken mischien moet je het eens proberen met een verkeersmak paard mischien handelt hij dan anders en ze voelen zich dan gemakkelijker omdat er een roedel leider is van zijn soort. en ji vertelde dat hij erg druk was toen je aan het stappen was kan dat ook temaken hebben dat hij zich onzeker voelt, en het is en blijft een jong dier het is een vluchtdier en moet wennen aan dingen en daar moet een paard jou in kunnen vertrouwen dus als jij er nog niet klaar voor bent moet je het nog niet doen en je moet hem van jongs af aan vertellen waar zijn grenzen zijn zodat hij weet dathij over niemand heen kan lopen dat betekend vaak dat hij macht wilt hebben over jou. als jij nog iets wilt weten hoor ik het wel ;)

Samanth_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 19:27

zorg dat er iemand bij is met verstand van zaken die jou en je pony kunnen begeleiden.
je zit er nu al over in hoe het zal gaan,, en dat verbeterd de situatie zeker niet ( je paard voelt nu veiloos aan dat er inderdaad iets is om zich druk over te maken )
zorg dat hij die bevestiging niet krijgt, zorg dat je zelf ontspannen bent,, of zorg voor iemand die wel ontspannen met haar naar de bak kan.

misschien een goed idee om 1 keer in de week even naar de bak toe te gaan zonder te willen rijden ?

harmony12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 11:28

hee, ja dankjewel. maar nu krijg ik in die bak ook les. :)

horseszfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:34

Ik heb zelf een jonge pony. die is ook heel erg onrustig in andermans bak.
Longeer je paard eerst in de bak. dat ie een beetje afgekoelt is,, Laat hem niet naar het voorwerp kijken waar die bang voor is laat hem de andere kant opkijken..
Daarna ga je er opzitten, ga er vooral niet naast lopen voor dat je er onder ligt. stap gewoon een rondje door de bak en stel je paard/pony gerust.. zo ga je door...

Succes!