Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
evie110 schreef:toevallig heb ik een 5jarige merrie die ook veelste snel te los is. en kropt ze zich helemaal op, dan is het enige wat ik van mijn lesgever moet doen: haar helemaal laag en lang rijden, zodat ze op lengte komt, en dan alleen heel veel tempowisselingen rijden. dan op het begegeven moment neems ze de teugels weer beter aan. ook wil het welees helpen om te beginnen met de galop:P ik rijd zelf ook vaak met slof en ik vind dat je hem er wel aan kunt hngen als je weet dat je ook zonder kunt:P dus, gewoo losjes eraan:P
veel succes:P
je moet trouwens ff dit filmje kijke van dat beestjeehttp://www.youtube.co/user/evie ... ature=mhum

xxhenrieke schreef:bokkers!
ik weet niet wat ik moet doen,
mijn pony is heel sterk in zn mond, als ik hem vraag.dus je paard is niet op de correcte manier nageeflijk.
en als hij eenmaal aan de teugel is, is hij te los van het bit, dus gaat hij binnen een paar seconden weer de lucht in.
ook word hij pas los na een uur rijden, dus meestal rij ik wel anderhalf uur, om nog even een halfuurtje lekker door te rijden
want als hij een maal los is, is die echt super fijn! wat is jouw manier van losrijden? Misschien eens andere dingen proberen
dus ik dacht, misschien kan ik eerst een half uur met slof rijden? zodat ie sneller los is?
of met een thiedeman?
graag jullie meningg
dagdag!
xxxxxxxxxxx.