Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kleinvosje schreef:Er moet toch wel wat mis gaan tijdens het rijden, juist omdat je zegt dat het met vrijspringen wel goed gaat. Wat gebeurt er als je er een ander op laat springen?
Delaja schreef:Het wordt eerder ook al eens gezegd maar daar heb je niet op gereageerd: hou je er rekening mee dat je pony nog erg jong is? Uit je posts haal ik dat je toch best vaak springt en 80 cm is niet niks, zeker niet voor zo'n jonkie.
Als je zeker weet dat al je tuig kan het ook zijn dat je gewoon teveel van je pony vraagt voor haar leeftijd, misschien als je een tijdje rustig aan doet en dan in de zomer weer een sprongetje waagt dat het dan beter gaat!
Als je dan eenmaal weer bezig bent met springen daag je pony dan ook uit, zet niet steeds maar 1 hindernis neer en die dan steeds hoger, zet een paar hindernissen neer en spring die achter elkaar, laat het nog lekker laag staan, maak er in-uitjes van en oefen de techniek, niet de hoogte.
ik wil eerst de basis (de dressuur) goed onder de knie krijgen. Delaja schreef:Het wordt eerder ook al eens gezegd maar daar heb je niet op gereageerd: hou je er rekening mee dat je pony nog erg jong is? Uit je posts haal ik dat je toch best vaak springt en 80 cm is niet niks, zeker niet voor zo'n jonkie.
Als je zeker weet dat al je tuig kan het ook zijn dat je gewoon teveel van je pony vraagt voor haar leeftijd, misschien als je een tijdje rustig aan doet en dan in de zomer weer een sprongetje waagt dat het dan beter gaat!
Delaja schreef:Delaja schreef:Het wordt eerder ook al eens gezegd maar daar heb je niet op gereageerd: hou je er rekening mee dat je pony nog erg jong is? Uit je posts haal ik dat je toch best vaak springt en 80 cm is niet niks, zeker niet voor zo'n jonkie.

amillia schreef:Priszz schreef:Dichte hindernissen? Pionnen eronder zetten bijvoorbeeld? Of een zijltje/jas eroverheen?
Succes!
Zat ik ook aan te denken ja, de hindernis was massiever uitziend en erger maken.
kleinvosje schreef:Ik zou om te beginnen stoppen met zelf aanklungelen. Zorg dat er iemand naast staat die je kan helpen hierbij. Begin eerst eens met drafbalken, een stuk of drie. Leg ze op de juiste afstand, voor een pony ongeveer 1 meter, en laat haar daar eerst maar eens goed overheen draven. Daarna pas beginnen met een sprongetje. Nogmaals, het belangrijkste is goed les.