Bokken bij vliegende wissel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Bokken bij vliegende wissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:50

Als je een filmpje hebt dan plaats maar, zegt waarschijnlijk meer dan 1000 woorden :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-11 16:55

anneliesdj schreef:
Als je een filmpje hebt dan plaats maar, zegt waarschijnlijk meer dan 1000 woorden :)

Net geupload
Dit is wel de knorrigste ooit hoor!
En mijn houding na haar bok is heel bagger, maar ik voelde dat ze in draf ging om te wisselen (wat ze dus ook deed }:0 )
Afbeelding

annekee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:15

Mijn paard bokt alleen bij een wissel als ze niet goed genoeg over de rug is/niet recht genoeg/ verbinding niet in orde. Dat soort dingen, dus eigenlijk als ze gewoon niet goed genoeg voor elkaar is. Ze kan het in haar lijf niet goed verwerken dan en dus ook geen goede wissel springen.
Misschien is dit bij jouw paard helemaal niet aan de orde hoor, maar het kan een verklaring zijn ;)

Jaycee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:23

Mijn ruin bokt ook bij een vliegende wissel, bij een eenvoudige doet hij het nooit. Hij deed 't voor het eerst tijdens een oefenwedstrijd (zijn wissels zaten erin, maar ze waren nog niet echt bevestigd).
De judge zei me achteraf dat ik 'm had moeten stoppen en achteruit zetten.
Nadien heb ik dat dus ook telkens gedaan tijdens de training en nu doet hij het niet meer.
Misschien moet je dat eens proberen?