Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Echt niet... 
olafgek schreef:hij vertrouwd niemand bedoel ik mee als er maar iemand die hij niet kent in zijn wei staad rent hij ofwel bokkzover als hij kan weg ofwel probeerd hij zich achter mij te verstoppen dus dat is niet echt een optie
en da van de penny is heel dom ik zoek een oplossing geen achelijke komentaar
olafgek schreef:sorry hoor kan ik eraan doen dat hij dat bij me doet hij is erg aan me gehecht geraakt ik heb hem van de dood gered
en een instructrise is geen optie ik rijd alleen zonder les
een prof is wel wat duur en ik zit krap bij kas. zulke dingen moet ik zelf betalen
Happie schreef:jou reactie ik begrijp je wel en ik ben het ook deels met je eens. Maar of je het dan ook meteen zo moet verwoorden naar de ts twijfel ik. Een beetje rekening houden met de leeftijd van een ts lijtk me wel op zijn plaats of niet?

JoyCiej007 schreef:olafgek schreef:sorry hoor kan ik eraan doen dat hij dat bij me doet hij is erg aan me gehecht geraakt ik heb hem van de dood gered
een prof is wel wat duur en ik zit krap bij kas. zulke dingen moet ik zelf betalen
Instructrice geen optie omdat je alleen rijd, zonder les?? Oh, dus je kan ook al zó goed rijden dat je helemaal geen les (meer) nodig hebt?
Weet je wat duur is? Het hebben, verzorgen en onderhouden van een paard, dát is duur.
En weet je wat helemaal zonde is? Dat dit paard in feite helemaal niet 'gered' wordt, maar op deze manier juist steeds verder 'in de prak' wordt gereden, totdat het paard zó verpest is dat er echt geen land meer mee te bezeilen valt. Dan is het een valse rotbok die, na misschien een omweg via de handel, bij de slacht zal belanden. Wie wordt daar de dupe van? Juist, het paard.
Er zijn hier volwassen mensen met járen en járen meer ervaring dan jou, en zelfs díe mensen schakelen hulp en instructie in omdat ze er zelf even niet meer uit komen. En dan wil jij beweren dat jij dat allemaal wel kan? En dat hij alleen jou vertrouwd? Wat moet je dan met dat paard als hij weg zou moeten, omdat je hem echt niet meer kan houden?
Dan kan je hem het beste meteen naar de slacht brengen, als het arme dier echt niemand behalve jou vertrouwd
JoyCiej007 schreef:dat jij je paard nooit verkoopt, dat weet je maar nooit. Je kan het nastreven en hopen, maar zeker weten kan je dat nooit. Ik zeg niet dat ik je niet geloof, maar er wordt soms maar al te makkelijk geroepen 'ja want ik heb hem gered want hij was heel zielig en verwaarloosd en mishandeld, en zonder mij wassie nu dood, en hij vertrouwd alleen mij dus alleen ik kan er (nog een beetje) op rijden' etc. etc.
Hulp zoeken met dit soort dingen doe je niet via internet, dat doe je door een ervaren persoon in te schakelen. Dat kost je misschien een paar tientjes, er van uitgaande dat je je paard niet direct weken/maandenlang wegbrengt naar een trainingsstal om 'heropgevoed' te worden.
Als je al een paar tientjes niet kan opbrengen, vraag ik me af hoe je dan een paard kan onderhouden. De DA is vele malen duurder namelijk.
En gezien je leeftijd heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat als jij een (aantal) keer goed getrapt of aangevallen wordt door je paard, dat je ouders maar ál te graag met alle liefde er voor zullen zorgen dat dat paard héel snel van eigenaar wisselt.
Ik doe niet grof, ik wil je alleen laten inzien dat je dit niet zelf en alleen kan oplossen. Het is alleen heel erg jammer, voor jou en helemaal voor je paard (want die kan hier namelijk helemaal niets aan doen!) dat je dat niet wil inzien.
Vroeg of laat gaat dit uit de hand lopen........
olafgek schreef:sorry hoor kan ik eraan doen dat hij dat bij me doet hij is erg aan me gehecht geraakt ik heb hem van de dood gered
knuffeldier schreef:olafgek schreef:sorry hoor kan ik eraan doen dat hij dat bij me doet hij is erg aan me gehecht geraakt ik heb hem van de dood gered
als jullie zo gehecht zijn aan elkaar, hoe komt het dan dat je in een ander topic post dat jullie niet zo heel erg klikken en dat hij te rustig is voor je? en dat je een dier met pit zoekt... ik dacht hierboven te lezen dat je paard tot zijn dood bij je mocht blijven.....
Je hebt met dit paard echt hulp nodig en ik snap dat je dat op een goedkope manier probeert te vinden. alleen gaat dat echt niet werken, met dergeijke problemen kan iemand je niet via internet helpen, zal echt iemand in real life moeten doen.
.