Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Truusje17 schreef:Het paard mankeert medisch niks. Is overal op getest, echt alles! Zadel ligt super, bit is prima onlangs nagekeken, naar de taNarts geweest.. ent is er gewoon 1 met karakter die je moet aanpakken. En ipv allerlei verhalen over verdiepen int paard heb ik niks.. want ik heb me erin verdiept.. en als hij pijn heeft zou hij met dubbele longe niet erdoorheen gaan.. dus wie er tips heeft om het rytechnisch aan te pakken; GRAAG
JoviBan schreef:Truusje17 schreef:Het paard mankeert medisch niks. Is overal op getest, echt alles! Zadel ligt super, bit is prima onlangs nagekeken, naar de taNarts geweest.. ent is er gewoon 1 met karakter die je moet aanpakken. En ipv allerlei verhalen over verdiepen int paard heb ik niks.. want ik heb me erin verdiept.. en als hij pijn heeft zou hij met dubbele longe niet erdoorheen gaan.. dus wie er tips heeft om het rytechnisch aan te pakken; GRAAG
Bij jou is "alles" dus:
- zadelmaker
- tandarts
- iemand die het bit heeft bekeken (?)
- kraker
Dat vind ik niet "alles". Ik zou er sowieso nog een osteopaat bij halen.
Wie heeft trouwens het bit bekeken en is er ook in de mond gekeken hoe het bit in de mond ligt?
Truusje17 schreef:Kijk hier kan ik wat mee!! Alleen optie 3 haha ik ga dat zeker niet proberen, vind dat erg zonde vant zadel en de risico's van het feit dat hij valt ik vind het toch wel erg gevaarlijk en er zitten behoorlijk wat maars aan. Denk dat hij daar veelste angstig van zal worden. Maar het tikje op de buik is misschien wel een optie. Dat kan ik altijd proberen.
En precies zoals jij zegt.. haha van dat drammen over gezondheid van iedereen wordt je inderdaad een beetje gek van. Meneer heeft nl het luizenleven hier en wordt super van voorzien. Heeft niks te klagen. Alleen int verzet komen hoeft hij niet. Want als er dan even later met hem gesprongen wordt na het steigeren, en dan heb ik het wel even over iets meer als een metertje.. doet hij dit gewoon zonder enig vertoon van enkele pijn. Nou als hij toch echt zoveel pijn zou hebben zou dat al helemaal fataal zijn.
Tonidressuur schreef:Als je dan toch het op dat soort manier wilt oplossen, dan kan je misschien, in plaats van je paard op zijn hoofd te meppen, een zakje zeer strak vullen met lauwwarm water, als je paard steigert sla je dat stuk op zijn hoofd. Het paard zal het idee hebben dat hij zijn hoofd gestoten heeft en bloedt. Dat wil ook wel eens werken. Al blijf ik erbij dat een goede instructie het probleem op een andere manier zou oplossen, dat slaan en meppen echt wel niet nodig hoeft te zijn en je gewoon niet op een paard moet gaan zitten dat steigert!
liesjecryos schreef:Ik hou niet van dat slaan tussen de oren.Het is toch een vorm van mishandeling.Zodra ik volede dat mijn pony omhoog kwam dreef ik hem flink na voren of ineens hup na rechts of links zodat meneer niet eens de kans kreeg om te klieren.
zou het trouwens inderdaad niet durven, ben eens onder een paard zijn rug gevallen (ander paard) en echt, die schrik wil je niet nog eens meemaken. Ik zou gewoon zeggen, maak duidelijk aan je paard dat hij nu even 3 kwartier of zo van jouw is, dat hij mag spelen op de wei, maar op het moment zich moet gedragen. wij hebben ook gepuberd he, wie heeft er nooit strafwerk gehad op school? nou dan zorg dat je paard dat ook weet
verder heel veel succes ermee, ik weet wat het is haha