paard wil niet nageven, probelemen met bit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 14:07

Moll schreef:
als de mondhoek kapot gaan zonder dat er teugelvoering is, is of het bit te klein of is deze te hoog in de mond gelegen

Ik weet niet of ik dit heb aangegeven, maar er is een man bij geweest die de mond van het paard bekeken heeft en advies heeft gegeven ( paul versluis). Hij adviseerde mij de myler level 2, helaas is dit bedrijf erg langzaam met het maken van hun bitten en zit ik er al een paar maanden op te wachten. Dit bit heeft als voordeel dat het los van elkaar inwerkt in de mond. Dus wanneer je links iets aangeeft gebeurd er rechts niets.

Omdat mijn paard haar mondhoek heeft uitgescheurd gehad, heeft ze die korter dan de andere, dus met een gewoon bit druk die altijd meer in die mondhoek.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:11

HBZ schreef:
Moll schreef:
als de mondhoek kapot gaan zonder dat er teugelvoering is, is of het bit te klein of is deze te hoog in de mond gelegen

Ik weet niet of ik dit heb aangegeven, maar er is een man bij geweest die de mond van het paard bekeken heeft en advies heeft gegeven ( paul versluis). Hij adviseerde mij de myler level 2, helaas is dit bedrijf erg langzaam met het maken van hun bitten en zit ik er al een paar maanden op te wachten. Dit bit heeft als voordeel dat het los van elkaar inwerkt in de mond. Dus wanneer je links iets aangeeft gebeurd er rechts niets.

Omdat mijn paard haar mondhoek heeft uitgescheurd gehad, heeft ze die korter dan de andere, dus met een gewoon bit druk die altijd meer in die mondhoek.

ik snap wel wat je zegt, echter het inwerken van het bit is altijd onafhankelijk van elkaar met namen met een dubbel gebroken trens, er is ook geen verwijt naar jou toe , maar als de hand niet onafhankelijk genoeg is dan gebeurt er al meer dan je zelf bewust van bent, wanneer het bit te hoog hangt is de inwerking dus ook niet correct, snap je, zit hier hard op te denken.