Hmmm verzurende spieren...
Je leest er genoeg over maar niet DE oplossing....
vroeger -> toen ik nog jong fit en slank was toen skate ik heel veel, soms wel 30 km per dag.
Maar toen was ik wel 28 kilo afgevallen in 3 maanden, ik had er een heel streng dieet en schema bij.
( eiwitten, shake;s, geen koolhydraten en vetten, wel fruit en groente en alleen taartaartje of kip eten)
Training was eerst met de fiets naar het fitnes centrum, daar zo een uurtje of 2 trainen, dan snel naar huis, de kleine kids verzorgen uit school, eten, alles in bed gooien en dan nog gaan skaten ( zomer).
Dit heb ik 3 jaar volgehouden en toen door medicijnen, problemen enz bla-bla gestopt met alles
Nu ben ik verhuisd, de kids de deur zowat uit, geen fitnes wat betaalbaar is in de buurt, en ook heel weinig motivatie om mezelf eens flink onder handen te nemen ( Ondanks maagband operatie vorig jaar)
Door heel veel blessure's ( stuitje gebroken, knie geopereed en ach van alles klaag klaag hihi) beweeg ik me dus bijna niet en ben dus maar begonnen met paardrijden omdat dat eigenlijk het enige is wat ik echt heel leuk vind, na al die jaren vergeten hoe inspannend dat is pffiew, maar goed.
Het is een begin naar meer verplicht bewegen, ten eerste omdat ik dus zeker af wil vallen voor het rijden, ik denk daarbij aan het belang van het paard, ( en het ziet nou eenmaal ook niet zo mooi uit het totaal plaatje op het paard)
Nouja nu met de feestdagen ga ik nog ff lekker snoepen en verkeerd eten ( zover dat gaat met een maagband hihi)
Ik ga zeker wel door met rijden , en na de feestdagen is er misschien een optie om 2x per week te rijden, lekker meer bewegen , fietsen op de home trainer die dan komt, dan zal ik wel heeeel langzaam gewicht gaan verliezen, maar belangrijker is meer conditie!
maar even terug op de verzuurde spieren...
De spieren zijn dat opgezwollen en warm, mij lijkt het als je ze gaat koelen dat het dan juist meer pijn gaat doen?
( Ik zie me al met cold-packs tussen de benen zitten LOL)
Sporters die verzuurd zijn doen het meestal een dagje rustig aan, blijven wel bewegen maar tot de grens van pijn zeg maar.
Ik blijf maar rekken en strekken en bewegen voorlopig 
Gr. Natalie.