Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Germatje schreef:amillia schreef:Ik zou eerlijk gezegd heel anders beginnen, nl aan de longe... en daar dan een stemcommando aan koppelen en dan gebruiken om het onder het zadel voor elkaar te krijgen
Mee eens, eerst aan de longe goed bevestigen. Onder het zadel goed sterk maken in stap en draf, zorgen dat de achterhand er bij komt. Door middel van ontspannen verzameling.
Veel succes!
Germatje schreef:@ Karlijn; Ik ben van mening dat het logisch is om er meteen een commando aan te koppelen. 'let op galop' en hup. Dan weet hij toch sneller wat de bedoeling is?
Toevallig heb ik met een vriendin samen een draver vandaag voor het eerst een stukje laten galoperen, meteen commando er aan en 3 stappen galop.
WendyBZ schreef:Ik vind het juist helemaal niet prettig om buiten te beginnen met galopperen, omdat dat vaak een ongecontroleerde galop is. Net zoals erin laten vallen vanuit draf, vind ik ook geen goed planIk ga juist op de volte of vanuit een bocht. Mijn eigen merrie heb ik veel met overgangen gedaan, halthouden-stap-draf-galop en weer terug en overnieuw. Niet meteen verwachten dat ze hele stukken kunnen galopperen maar beginnen met kleine stukjes.
Judith_ schreef:Ik ben heel erg benieuwd hoe je aan die informatie komt?
Vrijwel geen enkele trainer slaat de galop bij zijn paarden er uit. Dravers zijn meestal ook helemaal niet bang op te galoperen, het wordt alleen niet gevraagd in de trainen.