Probleem rechtergalop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Almeetje

Re: Probleem rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 16:12

Ok dankjewel, zal er aan werken! :)

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:25

Ik had hetzelfde probleem en mijn paard was gewoon hartstikke scheef. (is hier ook al eerder genoemd) Rechtrichten weet ik niet zo goed hoe ik dat uit kan leggen maar kijk eens bij Antoine de Both. (heeft bij mij heel goed geholpen) Ik zou, voor de rechtergalop, eens proberen met buitenstelling en gewicht op de rechterkant. Ik galoppeer vaak in verlichte zit, dat gaat makkelijker en is voor de rug van je paard ook beter, je ontlast de rug en dat werkt ontspannender is mijn ervaring.

Veel succes.

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 22:00

Eerst en vooral, iedereen bedankt voor de tips. Voor ik woensdag ga rijden lees ik zeker en vast het topic nog eens door.

Vandaag had ik les, en de instructrice liet mij eerst met stelling op een kleine volte draven, doorzittend (auww... paardje heeft een harde rug en gooit hoog op...) en dan zo aanspringen. Eerst moest ik vooral buitenbeen aansporen en naar achter leggen maar dit werkte niet, toen ik per ongeluk (verloor mijn evenwicht) aanspoorde met vooral binnenbeen en mijn binnenbeen lichtjes naar achter legde sprong ze wel juist aan. Dit dan meerdere keren herhaald (ze is 4x juist aangesprongen) en dat blijkt haar knopje, hoewel het nog geen duidelijk knopje is... Raar beest... ;)

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 10:52

Sorry voor dubbele post maar kan mijn bericht niet meer wijzigen...
Op stal raadde iemand mij aan om te beginnen met er een kine naar te laten kijken ipv een osteo... Dit is goedkoper en kan ookal effect hebben. Wat denken jullie hiervan?
Ik heb dit gisteren in mijn sms gezet naar de eigenaar (stuur altijd een berichtje na het rijden). Maar tot nu toe nog geen antwoord... Zal lastig worden...

tess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:08

hoi,
dat is niet makkelijk als ze dat doen,
maar zorg er voor dat je genoeg stelling hebt en goed gaat zitten.
als hij het aan de longe wel doet, zou het misschien kunne zijn dat je hem ergens tegen komt.
groetjes
k10 workingdogs