Hoi, ik heb een aantal dravers omgeschoold tot "rijpaard" en tot nu toe is me dat altijd erg goed afgegaan.
Joolien schreef:Lieverd, een draver is gefokt om te draven, die kunnen niet goed galopperen, dat is niet dat ie bang is maar hij kan het gewoon heeel moeilijk.
Hier ben ik het niet mee eens, als een draver te wereld komt wil het niet zeggen dat ze niet kunnen galloperen. Als je een draver op z'n 4e levensjaar inrijdt heb ik er vol vertrouwen in dat je er een zeer veelzijdig (sport) paard van kan maken. Ook op latere leeftijd natuurlijk.
Bij elke draver ben ik anders te werk gegaan, je moet zien uit te vogelen wat bij jouw draver het beste werkt en daarmee doorgaan. Je kunt de galop aanleren door te longeren, balkjes lopen, buitenrijden, stemcommando's aanleren enz enz. Om dit allemaal een voor een uit te gaan leggen gaat dit een héél groot verhaal worden. Als je intresse hebt kun je me een pb sturen waarbij we vraag voor vraag kunnen doornemen. Als je niet te ver weg woont zou ik ook weleens een kijkje willen nemen? Een filmpje maken zou misschien ook goed kunnen helpen voor alle mensen die tips willen geven?
groetjes