Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kay_Kim schreef:Shoufshouf schreef:Is dan de moeder van Kay Cees checkmate wel Kay Cees Bay Baby of de vader van de moeder of vader Kay Cees Leaguer???
Ik vraag dit omdat wij ook eentje uit deze afstamming hebben en deze merrie er nogal om bekend staat vrij lastig paardjes door te geven...
Wij hebben namelijk een paard dat niet tegen werkdruk kan en dan iedereen eraf werpt!! Zolang je rustig rijdt is er niets aan de hand,tot je echt gaat trainen!!!
Verder ken ik nog 3 van deze afstamming die dat ook hadden, de een gaat steigeren, een ander bokken....
de vader van kay cees checkmate (vader van mijn paardje) is kay cee leager, mijn trainer heeft me ook gezegt dat als je te veel vraagt deze paarden sneller in verzet komen, misschien moet ik gewoon terug van nul starten, en niet te veel vragen van hem...
FindingJack schreef:Mede door wat je schrijft over zijn afstamming en de opmerking dat je dan maar niet zoveel van hem moet gaan vragen, is mijn volgende vraag waarom je dit paard dan zelf aanrijdt? Hier komt dus wel meer bij kijken dan gewoon handig zijn. Het aan het werk zetten dan maar uitstellen vind ik absoluut geen optie!!! Zet hem een paar maanden weg bij een GOEDE trainer die weet hoe met zo'n karakter om te gaan en neem het dan langzamerhand weer over. Als je hier te weinig ervaring voor hebt krijg je of een paard die nooit werkt of een paard wat gevaarlijk is voor je.
Shoufshouf schreef:Wel een beetje de zelfde bloedlijn dus....Is geen makkelijke bloedlijn....
Dat betekend natuurlijk niet dat je je daar bij neer moet leggen...!!!
Wij hebben het wel gedaan nadat alles geprobeerd is bij dit paard. Ons paard is zelfs van een prof ruiter geweest. Niemand blijft erop zitten!!
Zolang je ons paard recreatief rijdt gaat het goed.
Is hij ook zo groot??? De onze is 1.72 geworden!!!
dus hij mag best zo blijven hoor! Shoufshouf schreef:Ok. Ik vond hem al zo groot tonen, maar dat komt dus ook doordat jij wat kleiner bent!
Succes ermee!! T is geen makkelijke bloedlijn. Is hij verder ook een echte clown??
maar het is wel een schatje.SusanW schreef:Nou wil ik niet vervelend doen, maar tandenknarsen is vaak wel een teken van pijn en/of spanning/stress! En niet van verveling. Hou dat dus wel goed in de gaten
Shoufshouf schreef:Ah het knarsetanden hebben ze dan ook gemeen met elkaar.Zijn volle zus schijnt het ook te doen!! De onze doet het als hij doorheeft dat hij wedstrijd heeft!! Of als je te laat bent met voeren, en als je zijn eczeemdeken op doet, andere dekens vind hij prima!!
Is hij met dit weer extra jolig? Of gaat het al beter met rijden??