Geen balans met lange beugels.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aaidaa

Re: Geen balans met lange beugels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:45

misschien is het een goed idee om een poos zonder beugels te gaan rijden. Dat is erg moeilijk, maar daardoor leer je wel veel beter te zitten en leer je met langere benen te rijden. Succes

cathyvans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:49

Maak je niet druk en laat je beugels gewoon lekker zo als jij ze fijn vindt. Geef het een beetje tijd en wie weet wil je ze later vanzelf wel langer. Wie zegt trouwens dat je je beugels lang MOET hebben?

@ Marieke: mooie zit op de foto maar wat een superslechte bodem voor je paard!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:52

Sonja schreef:
Ik heb even gauw naar de foto's in je link gekeken, maar wordt jouw onbalansprobleem niet voor een groot deel veroorzaakt doordat je te ver achterin je zadel zit? Je zit te ver tegen de lepel aan. Met korte beugels heb je dan nog wel steun, maar met lange beugels krijgt je lijf dan de neiging om te kantelen en dat zal door een paard wat een mindere balans heeft ook bepaald niet bevorderd worden, net zo min als jouw onbalans zijn balans zal bevorderen...

Ik ben het ermee eens dat de ts teveel steun op de beugels zoekt, ipv balans vanuit haar billen/bekken. Bij het ontbreken van beugels, moet je wel leren om op je kont te zitten en van daaruit de juiste balans te vinden. Wel rustig aan opbouwen! Inderdaad oefenen met het kantelen van je bekken (schaambeen naar voren en omhoog) terwijl je je been laat "afhangen".

Emma0705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 21:02

Bedankt voor jullie reacties allemaal:)
Klopt helemaal dat ik teveel steun op de beugels zoek, maar hoe kan ik zoiets nou afleren?
@Irma_Maandag: ja dat ga ik zeker proberen, beetje jammer dat ik al een week niet kan rijden met dit weer:(

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:04

ik heb het zelf ook en vind het ook erg moeilijk om met langere beugels nu te rijden als ik in galop zit val ik nog elke keer uit me beugels omdat ik moet wennen omdat me beugels langer zijn.. maar het gaat al beter. :D

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:54

Misschien kan je elke week je beugels een gaatje langer doen, zodat je er aan gewend raakt en je op den duur op een lekkere lengte kan rijden. Verder vind ik op de foto's in het topic niet dat ze súperkort zitten.

vidya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:15

Nu ik op een breder paard rijd dan een kleinere D-pony heb ik hier ook heeeel erg veel last van, zwabberbenen en de hele tijd mijn beugels verliezen (terwijl ze nog steeds aan de korte kant zijn) Nu kan ik ze wel korter doen, maar daar bereik ik niets mee.
Elke keer als ik mijn beugels kwijt raak is het voor mij een herinnering dat ik mijn hakken uit moet drukken en benen lang moet maken (want het moet echt makkelijk kunnen).. T lijkt doorzetten, maar volgensmij leer je daar meer van.