bitringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

Re: bitringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 12:05

ja voor de kar doet hij dit ook alleen voor de eigenaar is dit te doen. grote sterke man, stang ipv trens bitje in enz. heb die meninstructeur al een x aangesproken maar die doet er niks aan, paard is gewoon eigenwijs.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:52

niet vervelend bedoeld maar ik herken deze situatie, en je doet er helaas weinig aan... als zij hem voor de kar met een stang rijden op de 'ouderwetse boerenmanier' (dus gewoon er in gaan hangen/hard trekken) dan heb jij terwijl je er op zit natuurlijk niets over te zeggen. Ik heb destijds de strijd opgegeven met de (ook koppige) eigenaar. Ze wilden het niet zien en vonden mij maar een zeur. Als het niet jouw paard is dan kun je er imo weinig aan doen. Ik bedoel het niet verkeerd maar ik zie het als dweilen met de kraan open, jij neemt les probeert het af te leren en de volgende dag zetten ze hem weer voor de kar met die stang... Ik ben zelf gestopt met het dressuren maar meer recreatief gaan rijden. Werd paardje blijer van en ik ook (is gewoon rechtdoor dus minder wendingen dus minder last)
Hoop dat er bokker zijn die wel de oplossing voor je hebben.

hunter87

Re: bitringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 19:35

zidore: nou je raakt hem daar precies! zit dus echt in hetzelfde schuitje!

ben vandaag langs de ruitersport winkel gegaan om nog wat info te halen over een knevelbit maar alleen het idee al dat zn ''punt'' in zn wang prikt vind ik niks. daarbij mag je er niet mee rijden in de wedstrijden dus ik denk ook niet dat dit voor mij een oplossing is.

begin januari gaat hij 2 weken weg naar de instructeur van het mennen. hij gaat proberen door te longeren, enkels span rijden enz. er wat speling in te krijgen, ook daar hebben ze een stalruiter en ik krijg daar 2x les van haar. als de bak geod te doen is heb ik thuis al een x les van haar. heb met haar afgesproken dat ik hem 10 min even los rij en dat zij er dan op stapt. ze kan het dan aanvoelen en dan hoop ik dat zij mij alvast kan helpen. thqs voor jullie reacties allemaal! hopelijk komt dit snel goed, zowel voor het frids als voor mij