Bovendien leer je daar heel snel van..Muizen met links
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
__PrinCes schreef:Merideaan kogels rollen.
http://www.youtube.com/watch?v=Qi4bMtlDvLc
Het is lastig in het begin, je kogels knallen heel de tijd tegen elkaar. Maar hoe meer je oefent hoe beter het gaat, en het werkt nog verslavend ooktenminste bij mij, het móet gewoon lukken.
Sanet schreef:Drinken en eten met je linkerhand is echt heel erg goedBovendien leer je daar heel snel van..
Muizen met links
Janine1990 schreef:garny95 schreef:janine heb je het precies hetzelfde op andere paarden ? Het kan ook zijn dat je paard vast zit op die kant en er ook geen fijne signalen opgenomen kunnen worden ? Jouw stugge hand en zijn stugge kant ?
Pfff, is wel lang geleden dat ik op een ander paard reed. Maar was toen ook al een probleem. Paarden lopen bij mij ook altijd over de linkerschouder weg.... Dus ik geloof niet dat hij stug van mijn hand wordt, eerder simpel. Hij is Z2 geweest, weet alle trucjes om er onderweg te komen als hij er niet helemaal aan staat...
garny95 schreef:een Z2 paard kan ook prima vastzitten, ik zou eens kijken hoe het op een ander paard is, want ik denk dat jullie elkaar versterken in het niet soepel zijn aan een kant, dat is namelijk vaker zo
Sanet schreef:Oh, dan ben je al een stuk handiger dan ik. Ik kan bijvoorbeeld echt niet mijn haar borstelen met links of fatsoenlijk thee drinken zeg maar
). Kon mijn vinger eerst ook niet goed meer buigen en dat is ook helemaal goed gekomen hierdoor. 
fargo schreef:Die ophoudingen, dat herken ik, maar dat verbetert echt als je met zo'n softballetje aan het kneden gaat, die kneepjes zijn namelijk net als ophoudingen en daardoor word je er echt handiger in en krijg je meer kracht en handigheid in je handen. Het bewust aansturen helpt namelijk.. Ik had zelf dit probleem al een beetje en heb op gegeven moment ook nog blessure aan mijn ringvinger gehad (op mijn buik achter jong paard aangesleept aan longeerlijn met lijn om mijn vinger heen - geinig joh). Kon mijn vinger eerst ook niet goed meer buigen en dat is ook helemaal goed gekomen hierdoor.
_Jessie schreef:hmm die Merideaan kogels lijken me ook wel wat, als jij ze ergens gevonden hebt janine wil je dan doorgeven
Zo'n stress balletje heb ik nog wel thuis liggen
fargo schreef:Ik had ook gewoon de lijn in grote lussen vast netjes zoals het hoort we liepen te wandelen in de bak, maar als een paard ervandoor gallopeert over/door je heen en hij is ineens ver weg, dan zijn die grote lussen ineens kleine steeds strakker wordende lusjes geworden die je heel moeilijk los krijgt als je op de grond achter hem aansleept. Ik was vrij panisch met mijn andere hand de lijn eraf aan het plukken. Het had een stuk erger kunnen aflopen, want ik kreeg uiteindelijk de lijn eraf (en mijn vingers zaten er gewoon nog aan). Als ik terugdenk .... brrrr het was wel echt eng.

HAPPY22 schreef:Ik heb echt precies hetzelfde probleem.
Heb het ook met die meridiaan ballen maar dat helpt echt helemaal niks want ik kan het gewoon niet. Alleen is het niet hartstikke duur om naar de ergo te gaan om daar therapie te volgen?