zien welke galop als je op 't paard zit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anoniempje1

Re: zien welke galop als je op 't paard zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:03

Ik kijk altijd gewoon in de spiegel en probeer het te zien net als in draf. Ik heb er heel lang voor moeten oefenen maar nu zie ik het eindelijk. :D

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:15

Binnen voorbeen grijpt verder naar voren in de juiste galop. Het ontgaat me een beetje waarom je dit niet kunt zien?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:16

oh ik heb er ook wel even op moeten oefenen voor ik het zag hoor, je moet het even doorhebben om het goed te kunnen zien

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:19

Waves schreef:
Binnen voorbeen grijpt verder naar voren in de juiste galop. Het ontgaat me een beetje waarom je dit niet kunt zien?

ik snap ook niet helemaal dat je het niet kunt zien, maargoed kan aan mij liggen hoor :)
De paarden die ik tot nu toe gereden heb(en dat zijn er niet veel :o ) merkte je wel altijd heel duidelijk als je in de verkeerde galop zat/zit. (zit echt niet lekker, ik reed een keer met bbp en toen viel ik er bijna af hahaha :7 )

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:49

Ik rijd een pony die is zo scheef dat ze heerlijk in de verkeerde galop zit op 1 kant, zelfs beter dan wanneer ze op het goede been aanspringt. Dus dat je het soms niet voelt dat geloof ik wel maar dan is je paard dus zo scheef als een hoepel. :+
Het zien is niet zo moeilijk, je moet gewoon even weten waar je op moet letten. Het helpt misschien als je instructrice of iemand anders gelijk roept wanneer die in de verkeerde aanspringt en dan goed voelen en kijken wat er onder je gebeurd.

Stillnoname

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:52

Hou een ritme aan door te tellen als iemand tegen je zegt dat je goed zit, denk dan aan het 1 - 2 ritme, op een gegeven moment gaat het vanzelf goed. Ik had hier ook veel problemen mee eerst. Succes! :D

Eleveld91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:34

Ver genoeg naar voren zitten om de voorbenen te kunnen zien bewegen, het been dat het verst naar voren gaat, in die galop zit je.