Overgangen gooit ze hoofd om hoog ?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:29

CLSL schreef:
Een vriendin van mij heeft ook een martingaal puur omdat haar paard z'n hoofd omhoogb gooit.
En ik heb zelf van m'n lesgeefster geleerd haar dan trug te rijden want als je veder rijd dan komt d'r hoofd toch niet meer naar beneden.

Maarja ieder z'n eigen mening :o.

Dat kan inderdaad kloppen, maar dat is ervoor zodat het paard niet onbestuurbaar word zodra hij zijn hoofd omhoog gooit, niet om zijn hoofd naar beneden te houden tijdens een overgang ;)

Voor de rest kan ik alleen herhalen wat de rest zegt, schijnovergangen rijden en zodra het mis gaat overgang niet doorzetten.
Heel veel succes ermee!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:40

Janine1990 schreef:
Je paard is achter waarschijnlijk niet sterk genoeg en komt er voor uit omdat het achterbeen in de overgang veel werk moet verrichten. Dús, de aanleuning is niet correct en in verbinding met de achterhand.

Veel voorwaarts-neerwaarts rijden en flink op tempo, en daaruit overgangen gaan rijden.

Ben het ermee eens dat het paard waarschijnlijk nog niet sterk genoeg is, al dan niet in combinatie met een slechte aanleuning.

Maar flink op tempo rijden... :? Serieus?

Janine1990

Re: Overgangen gooit ze hoofd om hoog ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:41

Sjah, wat is flink op tempo? Voor mij is dat een tempo net iets hoger dan arbeidsdraf, maar het paard niet over het tempo rijden. Dat had ik er beter even bij kunnen zetten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:50

Ik zou het tegenovergestelde adviseren...