ImkeTarek schreef:Annemijnn schreef:@ xNursiex
ik kan ook echt boos worden, als ze bijv langzaam is geef ik een harde schop in haar buik ( heb redelijk scherpe sporen) maaar dan gaan ze bokken en dan geef ik haar ook een harde tik! ze gat dan bokken maar na nog een paar tikken loopt ze toch door. maar na een tijdje is ze weer langzaam en gaat het weer precies het zelfde.
ik spring ong 2x per week en doe dat omdat ze dan minder bokt. alleen soms in wendingen en ze is dan voorwaatser maar ze let ook niet op me als ik bijv buitenrij .
als ik helemaal alleen in de binnenbak rij is ze best fijn maar zodra er iemand bijkomt is ze weer vervelend. en ik kan bijna nooit alleen staan omdat ik op een drukke manege sta.
Hmm.. hoe zou jij reageren als er met scherpe sporen in je buik geschopt word?! Zou jij dr vrolijk van worden als je dan boos word en dan ook nog ns gemept word?
Probeer eens die sporen af te doen en je pony met meer respect te gaan behandelen. Probeer haar voorwaats te krijgen met veel overgangen. Wacht even met dat naar beneden rijden, maar ga eerst aan die activiteit werken, want een pony gaat nooit lekker zakken als je haar van achteren niet fatsoenlijk naar voren kunt rijden.
Verder zou een conrole van je paard en zadel denk ik ook geen overbodige luxe zijn..
Want je zegt wel dat dr niks mis is, maar wanneer is dat allemaal voor het laatst gecontroleerd?
Je moet consuquent zijn , niet agressief.
En scherpe sporen , harde tikken , meisje waar ben je mee bezig

Respect , disipline (of hoe je het ook schrijft) en streng zijn.
Niet meppen , prikken en doen!
Zet een stapje terug , ga bijv meer met haar spelen al is het 20 min of korter!
Even longeren , dan losspringen op stem laten reageren , Dan weer rijden
En neem les!!! van een goed en rustig iemand!!!