Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mirandavb schreef:Dat kan! Wij hebben het bij mijn paardje ontdekt toen ze 6 jaar was. Nu is ze 7 jaar! Waarschijnlijk had ze het al veel eerder. Haar moeder hebben we ook, en die heeft het ook! Dus het is erfelijk. Maar de moeder hebben we laten behandelen d.m.v. zenuwen wegbranden in haar voeten. Nu gaat ze echt super. Ik ben onlangs nog nederlands kampioen met haar geworden! Met die 7 jarige gaat het nu ook super. Bij haar hebben we de hoevenstad anders laten zetten door hoefsmid met ijzers! En medicijnen voor haar gewrichten en spieren etc. Ze gaat echt super!
Heel veel mensen denken dat hoefkatrolontseking gelijk einde zaak is. Maar dat is echt niet zo. Zolang je het paard goed laat behandelen en er verstandig mee omgaat, kan het heel goed gaan. Wij zijn alleen wel speciaal naar belgie gereden, want daar zit echt een hele goede dierenarts. Wij zijn daar via ricky young terecht gekomen. Want die gaat daar ook heen met haar paarden.
succes ermee
polly2 schreef:mirandavb schreef:Dat kan! Wij hebben het bij mijn paardje ontdekt toen ze 6 jaar was. Nu is ze 7 jaar! Waarschijnlijk had ze het al veel eerder. Haar moeder hebben we ook, en die heeft het ook! Dus het is erfelijk. Maar de moeder hebben we laten behandelen d.m.v. zenuwen wegbranden in haar voeten. Nu gaat ze echt super. Ik ben onlangs nog nederlands kampioen met haar geworden! Met die 7 jarige gaat het nu ook super. Bij haar hebben we de hoevenstad anders laten zetten door hoefsmid met ijzers! En medicijnen voor haar gewrichten en spieren etc. Ze gaat echt super!
Heel veel mensen denken dat hoefkatrolontseking gelijk einde zaak is. Maar dat is echt niet zo. Zolang je het paard goed laat behandelen en er verstandig mee omgaat, kan het heel goed gaan. Wij zijn alleen wel speciaal naar belgie gereden, want daar zit echt een hele goede dierenarts. Wij zijn daar via ricky young terecht gekomen. Want die gaat daar ook heen met haar paarden.
succes ermee
wat je doet met de zenuwbehandeling is de pijn wegnemen door de zenuw dood te leggen. De kwaal is hiermee niet verdwenen. Uiteindelijk komt dit als een boemerang terug omdat het probleem zich zal verschuiven. De ontsteking in het hoefkatrol is namelijk niet weggenomen, alleen de pijnreactie is weg. Ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat deze methode nog toegepast wordt. In de jaren 80 was dit al discutabel. Dit is overigens geen verwijt naar jou hoor. Ik snap dat je hiernaar grijpt als je denkt dat je je paard er mee helpt. Ik snap hoe dat werkt...maar ik zou er zelf nooit voor kiezen, want uiteindelijk help je je paard er maar tijdelijk mee.
Speciaal beslag en medicijnen kunnen de kwaal wel verminderen of zelfs wegnemen...maar zenuwbranden niet... Dus als je geluk hebt gaat de ontsteking in het hoefkatrol gebied weg doordat de belasting anders is door het aangepaste beslag.
mariska32 schreef:een goede dierenarts voert alleen nog een zenuwsnede uit voor een goede oude dag op de wei.
en ja,HKO kan erferlijk zijn [wat vele niet weten]
volbloedfan schreef:1. zoek alsjeblieft een adere instructeur
2. gooi die zweep onmiddlijk weg
3. ZOEK EENS NAAR DE OPLOSSING!!!
Welke osteo heb je gehad?
Zadel?
Hoofdstel?
Benen?
Rug?
Nek?
Hals?
Buik?
Inwendig?
Pijn?
Gewicht?
Bloed?
Mest?
Maag?
Huisvesting?
Voer?
manier van trainen?
Omgang?
Ohh... hij loopt niet, maar ff met de zweep erop en ze loopt, nou nee zo werkt dat niet. Wees blij dat dat paard jou op haar wil, dat ze voor je loopt, met waarschijnlijk ergens pijn?
zie je paard als een spiegel,
Stel jij hebt ergens pijn, en je kan niet praten, je hebt een verekte kuitspier, dat doet pijn. als jij dan op niet 100 procent toeren draaid, staat er iemand achter je inelkaar te meppen, dan voel je de pijn van de zweep en loop je door de pijn van je blessure. Het gevolg, het doorlopen van een blessure eindigt in iets wat vaak onherstelbaar is.
mirandavb schreef:Dat klopt ja. Maar deze merrie is al 15 jaar en heeft een lange tijd met pijn gelopen! De behandeling is nu twee jaar geleden en het gaat nog steeds super. Deze methode word nog bij dierenartsen gedaan d.m.v. een operatie. Het woordt ook heel veel bij springpaarden gedaan. De kwaal is niet verholpen nee, maar ze heeft nu een pijn vrij leven. En dat blijft zo! Het is niet voor tijdelijk!!!!!! En mijn paard heeft absoluut geen pijn meer! Ze loopt nog beter dan paarden ndie niks mankeren!
De andere merrie is pas 7 jaar en die hebben we laten behandelen bij een dieranarts in belgie, met beslag en onwijs dure medicijnen. Zij heeft het groene signaal gekregen en kan nu gewoon de sport in!