Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blijheid schreef:Het probleem zit in de meeste gevallen helemaal niet bij je tenen, maar hoger in je lichaam.
Veel ruiters zitten met het bekken naar voren gekanteld, waardoor de bovenbenen niet goed tegen het zadel liggen, je knieën naar buiten draaien en ook je tenen. De tenen zijn dus (vaak) een symptoom van een ander probleem. Met goede zitles kan je het oplossen, en dan dus zitles die niet focust op je tenen, maar op je houding in het algemeen.
Want zeg eerlijk, als je je bekken recht/naar achteren kantelt kun je je tenen amper naar buiten draaien. Althans.. IK kan het niet, jij wel?
xMilouu schreef:Als je vanuit je knieën rijdt tijdens het lichtrijden, kunnen je je tenen niet naar buitendraaien.
Door je tenen naar
maar ik zal er goed op gaan letten, want dat zegt mijn vriendin ook: op een gegeven moment gaat het vanzelf! Als je er een x goed op let, dan lukt het wel! svdijk86 schreef:Blijheid schreef:Het probleem zit in de meeste gevallen helemaal niet bij je tenen, maar hoger in je lichaam.
Veel ruiters zitten met het bekken naar voren gekanteld, waardoor de bovenbenen niet goed tegen het zadel liggen, je knieën naar buiten draaien en ook je tenen. De tenen zijn dus (vaak) een symptoom van een ander probleem. Met goede zitles kan je het oplossen, en dan dus zitles die niet focust op je tenen, maar op je houding in het algemeen.
Als je jezelf aanleert je tenen naar binnen te dwingen kun je je bekken niet (ver) meer naar voren kantelen.Want zeg eerlijk, als je je bekken recht/naar achteren kantelt kun je je tenen amper naar buiten draaien. Althans.. IK kan het niet, jij wel?
Of zie ik dat nou zo gek
Liiset_t schreef:heb er zelf ook erg veel last van gehad, maar het is minder geworden.
vaak nam ik gewoon iemand mee, en die stond aan de kant van de bak, om mij er steeds op te wijzen
dat ik m'n tenen naar binnen moet draaien. Als het je vaak gezegd wordt, ga je er vanzelf aan wennen
dat je je tenen naar binnen moet zetten. Heeft bij mij erg geholpen.
Succes ermee!
ik zal voortaan iemand vragen totdat ik het zelf doe..