kehdra schreef:Dan is het zaak om ervoor te zorgen dat de basis er eerst goed in komt. Wanneer men dit zelf niet kan, heeft men les nodig. Of men nu 10 of 60 is...
Daarnaast is een correcte dressuurmatige training méér dan belangrijk, hoe komt deze er ooit in zonder les?
Wanneer TS geen les krijgt zou ze IMO niet op de pony moeten rijden. Degene die later met dit paard bezig moeten, zijn dan nóg langer bezig...
een meisje van 14 kan geen paard correct inrijden imo...
Ik ben het niet helemaal eens met je stelling dat een meisje van 14 geen paard correct in kan rijden.. mijn dochter heeft al verschillende pony correct ingereden, netjes rustig en met respect.. moet wel zeggen met hulp.. maar op dit moment hebben we weer een jonge new forest en die doet ze helemaal alleen.
Dus die stelling ben ik het niet met je eens.
Ik geloof wel dat het goed komt met de pony van de tser.. maar ze vroeg op bokt wat handvatten om het wat makkelijker te maken voor haarzelf.
Als de pony normaal kan stappen en draven.. en luistert na stem en beenhulpen.. kan ze er rustig mee na haar eigen les, maar ze vraagt voor nu hulp.