Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ran schreef:Mag de gezondheid van je paard dan wel in de schaduw komen te staan?
Ran schreef:Ik denk dat de conclusie helemaal niet kort door de bocht is, maar als te confronterend wordt beschouwd. quote]
Dat denk ik dus ook, dat merk je hier ook, dat mensen allemaal dingen gaan bedenken, waarom dit onderzoek niet zou kloppen en proberen het rijden achter de loodlijn te rechtvaardigen en houden zichzelf op deze manier voor de gek. Kijk naar het Westernrijden, in de pleasure, sommige paarden die gewoon op de voorhand worden gereden, vervolgens half kreupel gaan lopen en dan durven zo ook nog over verzameling te spreken. Die mensen willen dat ook gewoon niet zien, want ze willen dat onderdeel gewoon graag rijden en houden zichzelf dan denk ik voor de gek.
Kayla schreef:He mensen, de wereld vergaat in 2030 hoor
abby schreef:Volgens mij ging het artikel over de valse knik. Dat de valse knik problemen veroorzaakt is evident omdat de hals op de verkeerde plaats letterlijk een 'knik' heeft / krijgt waardoor beknellingen etc. als vanzelf ontstaan. Jammergenoeg wordt daar helemaal niet op ingegaan in het artikel... Het lijkt er op dat de onderzoeker de valse knik en een correct verzameld en daardoor afgebogen paard (wat dus van voor naar achter gereden is en netjes naar beneden gezakt is in de hals waarbij die hals een doorlopende boog vormt en ook het hoofd niet naar beneden getrokken is), voor het gemak maar over een kam scheert en dat daardoor de dressuur in het algemeen maar niet deugt.
Citaat:Overigens rammelt het artikel an sich enorm. Het is warrig, onduidelijk en vooral niet voldoende onderbouwd. Hierdoor kan het natuurlijk ook zo zijn dat bepaalde conclusies onvoldoende beargumenteerd en onderbouwd zijn weergegeven.