ik ben het gewoon kwijt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:54

svdijk86 schreef:
ZusJacobs schreef:
Ik heb niet alles gelezen, en dat ga ik ook niet doen.. Maar echt waar.. Via internet is alles zo veel moeilijker te begrijpen.. Ik zou echt -desnoods een kwartier- les nemen.. Kan best zijn dat je vanwege omstandigheden geen les kunt nemen.. Maar voor paard bestwil en eigen.. zou ik dan even niet rijden.. Of iig niet dressuur matig..

Ligt eraan hoe je in het verleden les hebt gekregen.. als mensen door instructrices al lichtjes zijn gewezen op van achter naar voor rijden en op buitenbeen wenden ipv binnenteugel hangen dan snappen ze mijn verhaal (na misschien wel 5 x lezen moet ik zelfs ook bij mn eigen teksten) heus wel.

Ben je een simpele manegeruiter a la schop is lopen links trekken is linksaf en andersom sjaaa

Tuurlijk, maar nog.. Les is gewoon een stuk fijner dan via internet.. Maar ach, als zij dat niet wilt moet ze het zelf weten..

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 20:08

nogmaals; ik WIL wel les, en dat heb ik ook echt wel gedaan hiervoor. En ik ben er dan ook heus van op de hoogte dat je rijkunsten dan met hoge snelheden omhoog kunnen gaan, simpel door goede begeleiding.

Maar, dat gaat nu even niet.
Vragen over internet kan geen kwaad toch? Daar is bokt.nl immers voor

S_en_Z

Re: ik ben het gewoon kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:27

ILoveAlfriee kom je er een beetje uit met mijn lange verhaal? :P

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 18:30

nou, ik heb je verhaal zeker weten meer dan 5x gelezen. Daar kun je wel vanuit gaan..
ik denk dat ik het wel begrijp.
Het klinkt misschien raar, maar ik oefen altijd in mijn hoofd hoe ik rij, wat ik met mijn benen doe, waar ik heen kijken blablabla. Dat doen ik zelfs als ik aan het hardlopen ben!
ehhum, maar dat terzijde. IK heb er dus ook zo over nagedacht. MIsschien is handig als ik hard ga oefenen op mijn beenwerk? Ik las ergens dat jij zei; buitenbeen mee wenden, ipv aan de binnenteugel hangen. Laten we zeggen dat mijn droomritjes zo gaan, maar de praktijk nog niet.

De reactie op mijn buiten been zonder dat ik verder iets met mijn teugels doe is als een plankje de bocht om. MOet ik hier eerst mee aan de slag? of is dit normaal? vertel, svdijk86?
mijn reactie is toch echt even mijn binnenhand verplaatsen, anders gaat er geen ehm, belletje rinkelen daaronder.

aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:16

[quote="IloveAlfriee"]Hallo allemaal!

ik heb een paar maand niet gereden en ben onlangs rustig weer begonnen. Mijn lieve knol heeft me gelijk laten zien dat hij geen rustig begin nodig had. IK was nog wel zo voorzichtig met meneer, maar hij heeft me gelijk van zijn rug gegooit.
Na een hersenschudding en een gekneusde nek een zeer pijnlijk achterwerk en rug, ben ik weer klaar om er weer op te gaan!

Nu loop ik tegen een aantal dingen aan.
Mijn handen: ik ga te veel druk zetten, dat weet ik, voel ik, maar ik vergeet het. Af en toe denk ik er weer aan en dan ontspan ik weer voor een licht constant contact.

Mijn tweede probleem is de houding van mijn paardje.
Na een poosje heerlijk warmlopen probeer ik stelling te vragen of hij zijn hoofd een beetje wil laten zakken. Buiten teugel er bij, binnenteugel rustig vragen en goed drijven.

Zijn reactie: zijn hoofd gaat naar binnen, dus er ontstaat spanning op mijn buiten teugel. Maar hij zakt niet. mijn ONBEWUSTE en absoluut foute reactie is dat ik te veel druk zet op mijn buiten teugel.

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij naast de stelling naar binnen op een volte bijvoorbeeld, hij ook zijn hoofd netjes wil laten zakken?
Dus, was is de juiste hulp in plaats van mijn te strenge buitenhand?

alvast bedankt.

OPMERKING.
Lieve paarden meiden.
Een paard blijft een onberekenbaar prachtig dier.
Ga niet zelf pionieren,maar laat het over aan vakmensen.
Het had ook anders met je kunnen aflopen.

IloveAlfriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-10 16:02

ik heb onlangs weer gereden, ging niet zo lekker als voorheen, maar wat verwacht je ook na een maand lang trainingloos graseten en ravotten?

mijn lessen zijn ook weer in aantocht.
nog verdere tip misschien?