Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
EvaRampage schreef:Goede begeleiding (of van je ouders maar liefst nog van gediplomeerde instructie is erg belangrijk).
Ik ben sowieso voor het beleren vanaf minstens 4 jaar en dan heel rustig aan.
Gebruik komend jaar om het paardje lekker te leren kennen lekker te poetsen, te wandelen, leren vast te staan, hoefjes optillen..
Echt de basis dingen zeg maar. Schriktraining gewoon rustig aan met een zeiltje en een bal wat pionnetjes.
Doe het lekker ontspannen overhaast niet en hoe je doelen klein en laagdrempelig.
kehdra schreef:Sterker nog, ORUN is imo een opleiding waar ik mensen niet beter van les heb zien geven. Ervaring is 1000 keer zoveel waard
Voor de rest klinkt de planning van Eva Rampage prima
Zarlina schreef:Nee ik ga hem niet bij zetten . Tuurlijk maar daar heb ik natuurlijk ook wel begleiding bij
bijdehandje1 schreef:Dan heeft je longeerplan niet zoveel nut. Wanneer je een paard zomaar wat in eigen houding rond laat gassen, dan wordt hij niet sterker.
Misschien is het handiger als je zelf eerst longeerlessen neemt. En dat meen ik bloedserieus, voordat je begint te lachen.Zarlina schreef:Nee ik ga hem niet bij zetten . Tuurlijk maar daar heb ik natuurlijk ook wel begleiding bij